El canal públic France 3 va suprimir ahir les emissions d'una campanya estrenada dilluns que, segons els seus responsables, tenia per objectiu destacar la feina de les dones d'aquesta cadena de televisió, però que ha estat fortament criticada precisament per masclista. La publicitat corporativa consistia en un vídeo de 40 segons en què es mostraven clixés sobre dones, com una planxa oblidada sobre la taula, menjar cremant-se en un forn o una habitació de nens sense ordenar. Al final de l'anunci, la cadena es preguntava on són les dones i oferia una resposta que buscava revaloritzar la imatge de les periodistes de France 3: "La majoria dels nostres presentadors són presentadores".

No obstant això, molts teleespectadors van fer saber mitjançant les xarxes socials que entenien la campanya com un arquetip femení negatiu: la dona treballa i res funciona a casa. Entre els crítics, el secretari d'Estat de Drets de les Dones, Pascale Boistard, qui va fer una estirada d'orelles a la cadena per la iniciativa. La presidenta del conglo?merat públic France Televisions, Delphine Ernotte, es va excusar immediatament i no va trigar ni un dia a retirar la qüestionada campanya. Tanmateix, els responsables de la televisió pública no s'han excusat encara pel llançament de la campanya de promoció.