La Comissió Nacional dels Mercats i la Competència (CNMC) ha decidit sancionar amb 460.840 euros a Mediaset España per quatre infraccions greus en relació amb la normativa de publicitat, dues d'elles de caràcter continuat. Durant el mes de febrer de 2015, Mediaset va inserir publicitat en diversos programes de Telecinco i Cuatro sense interrompre'ls i barrejant els continguts editorials amb els publicitaris, explica en el seu document l'organisme.

En concret, les campanyes publicitàries van aparèixer a El programa de Ana Rosa, Sálvame Limón, Sálvame Naranja i ¡Qué tiempo tan feliz! (tots emesos a Telecinco) i a Noticias Cuatro Deportes, Todo va bien i Las mañanas de Cuatro (del canal Cuatro). En total, s'han registrat 17 insercions de publicitat amb una durada global de 88 segons, segons detallen les resolucions de la CNMC.

Per fixar la sanció, Competència ha valorat la repercussió social en funció de la cadena i de l'audiència, el nombre d'insercions publicitàries i la seva durada, el benefici econòmic que la conducta infractora pot haver reportat a l'operador i el caràcter continuat de dues de les quatre infraccions.

Segons la Llei General de la Comunicació Audiovisual, que regula el dret a emetre missatges publicitaris, els missatges publicitaris a la televisió han d'estar clarament diferenciats dels programes mitjançant mecanismes acústics i òptics segons els criteris generals establerts per l'autoritat.

Youtube esdevé un nou aliat

Mediaset España i Google han firmat un acord per distribuir continguts de la corporació privada a través de la plataforma Youtube. Aquest «significatiu» acord «obre noves perspectives» en les relacions entre les dues companyies i «posa fi a vuit anys de contenciós», va informar el grup de Telecinco. En els darrers temps, Mediaset España havia arribat a demandar Youtube per difusió il·lícita dels seus continguts.