Després d´haver tingut un destí incert, «Black mirror» arriba a la tercera temporada i continua incidint en les pors quotidianes, la falta de privacitat i la insistència de la societat a prioritzar les aparences

Quan Charlie Brooker va estrenar Black mirror el 2011, va aconse­guir crear una marca en què l´espectador posava al mateix nivell el visionat d´una ficció fantàstica al debat resultant. Dit d´una altra manera, tan important és veure un capítol d´aquesta magnífica sèrie com tenir clar que t´emmiralla a situacions i realitats que, per més que estiguin tractades com a distòpies, en realitat tenen a veure amb coses que passen aquí i ara, i per tant veure-les en pantalla obre un debat amb tu mateix i el teu entorn sobre els hàbits personals i les derives tecnològiques de les societats.

Després de l´estrena de l´especial de Nadal de la sèrie, el 2015, Black mirror tenia un destí incert, perquè les relacions entre Brooker i Channel 4 no eren precisament bones i es deia que el creador de la sèrie negociava amb altres cadenes. L´anunci no es va fer esperar: Netflix era qui millor oferta havia fet, i aquesta incloïa més pressupost, més episodis i un repartiment encara més estel·lar que donava entrada a actors i actrius nord-americanes. La tercera temporada va arribar el passat dia 21 a la plataforma i el resultat està a l´altura de les seves predecessores.

Black mirror continua incidint en les pors quotidianes, en els perills de les xarxes socials, en la falta de privacitat i la insistència de les societats modernes a prioritzar el poder de les aparences. Això sí, els sis episodis són més polièdrics que mai, juguen hàbilment amb els gèneres i estan plens de situacions que ens obliguen a pensar si la vida que portem és la més adequada per a la nostra salut mental. Així, la sèrie inclou des de la història d´una dona obsessionada amb els «likes» d´una versió particularment endimoniada d´Instagram fins a la romàntica trobada entre dues dones que desafien les lleis del temps i de l´espai, passant per la prova a què se sotmet un individu per demostrar la viabilitat d´un videojoc amb ànsies d´hiperrealisme.

El repartiment, realment esplèndid, inclou Bryce Dallas Howard (mereixedora de tots els premis haguts i per haver pel seu paper al primer episodi), Alice Eve, Kelly Macdonald, Gugu Mbatha-Raw, Mackenzie Davis, Jerome Flynn, Benedict Wong, Alex Lawther i Wyatt Russell.