Segueix-nos a les xarxes socials:

Opinió

Sense reacció

Cada dia que passa es confirma una mica més que es perdran els vols de Ryanair des de Girona. La vicepresidenta del Govern de Catalunya diu que no volen parlar-ne fins almenys d'aquí a un mes i mig. De debò, fa riure per no plorar. Altres redacten articles conjunts demanant el traspàs dels aeroports, criticant AENA i no sé quantes coses més. Ara no toca això, senyors. Ara toca no tornar a posar les comarques gironines a la cua de Catalunya i donar resposta al preacord que ja hi havia i que l'actual Govern no vol respectar.

L'aeroport de Girona per a Ryanair és una anècdota. Malauradament són els ciutadans de les nostres contrades els que els necessitem. I no pas perquè siguin simpàtics i ens estimin, sinó perquè és la millor oferta que avui les comarques gironines poden tenir. Ja vam suportar l'experiència de Spanair i fou un autèntic desastre a tots nivells. Tornar-hi a pensar posar la pell de gallina. Certament sense tenir en compte els preus, que són figues d'un altre paner.

Tot plegat molt decebedor. I la societat civil emprenyada, mentre les institucions callen. Als presidents de la Cambra i de la FOEG -coincidint amb el canvi de govern- el gat se'ls ha menjat la llengua. Quina llàstima! Han emmudit de cop en una setmana en la qual alguns polítics han començat a dir alguna cosa, llevat certament els de govern que enreden la troca amb AENA, amb les competències i amb la cançó enfadosa que la culpa sempre és de Madrid.

Les declaracions de Joan Ortega a Girona són difícils d'interpretar. Però ens haurien de dir què pensen fer amb les milionàries inversions que s'han consolidat els darrers anys a l'aeroport Girona-Costa Brava, amb els taxistes de Vilobí, amb els treballadors i amb el sector turístic.

Tothom s'omple la boca de la necessitat de portar gent a Platja d'Aro, Lloret de Mar o Roses, per exemple. Doncs, Ryanair se'n fa un tip i els set milions i mig que rep són més que compensats. Això sí, el conseller del ram continua missing i la directora de turisme encara no ha acabat d'aterrar.

I al munt de gironins que viatjaven per Europa a uns preus molt i molt barats se'ls ha acabat l'oferta. El senyor Mas vol que viatgem des de Barcelona i pagant uns preus desorbitadíssims com succeïa fins a l'arribada de la companyia de baix cost irlandesa. Possiblement el centralisme barceloní sigui molt difícil de trencar, però si el nostre aeroport va estar trenta anys tancat fou a causa de les pressions del Prat per tal de no perdre competències, tot intentant que no li sortís cap ombra.

Si la infraestructura ha aconseguit aixecar el vol -mai millor dit- ha estat per l'aposta de Ryanair i per les gestions de les institucions gironines. Tant de bo que hi hagués més oferta i que altres operadors es decidissin per Girona, però això avui per avui és gairebé impossible. És evident que cal aixecar falses promeses i expectatives davant de la retallada de Ryanair, però cal ser seriosos i el Govern ha de donar resposta a les necessitats del nord del territori de Catalunya. Fins ara callen o diuen bajanades com la senyora Ortega, però seria bo que el president Mas, que ja ha començat a fer excursions pastorals com feia Jordi Pujol, digués què n'opina o què pensa fer.

Prem per veure més contingut per a tu