Vegin l'exemple d'aquesta unió de forces que és Llet Nostra, com en pocs anys, i aprofitant una oportunitat en el sector lacti, un buit en les grans companyies, han aconseguit que ramaders de les nostres comarques puguin vendre el seu producte. La seva futura introducció al mercat dels iogurts i gelats és un pas més en la tendència a consumir territori.

Comprar productes d'aquí és tenir un camp ben cuidat, impedir que es creïn Catalunyes a diverses velocitats, afavorir els municipis rurals i donar oxigen als empresaris del sector primari que es mereixen més atenció, per la qualitat del producte, i per la feina que desenvolupen. I mantenir una xarxa laboral a les petites i mitjanes empreses. Fa anys, a Itàlia, un intel·lectual com Umberto Eco, normalment dedicat a la ficció i l'estudi del llenguatge, va endegar una campanya a favor dels productes italians envers aquells que arriben de l'altra punta del món. En la lluita del consumidor conscienciat, es va trobar no només contra les multinacionals foranes que no tenien empreses al país, sinó que algunes de les empreses fortes del país, també multinacionals, tenien deslocalitzada la producció a l'estranger. La campanya, endegada als diaris progressistes, va fer que algun d'aquests imperis inaugurés factories a Itàlia.

Una mostra de com tothom depèn de la decisió d'un sol consumidor, que genera un efecte multiplicador. Tornar a comprar productes d'aquí al petit pagès, al pescador, a la cooperativa local, en ocasions ni tan sols és gaire més car, és més bo i ens fem un favor nosaltres mateixos.