Els emprenedors parlen de "pivoting" quan s'adonen que alguns dels conceptes bàsics del seu model de negoci estaven equivocats i necessiten provar una altra via. Una de les persones que ha desenvolupat aquesta idea, el novaiorquès Steve Blank, defineix les startups de la següent manera: "Oganitzacions creades per identificar un model de negoci que es pot repetir i que pot evolucionar a escala". La veritable innovació no consisteix a saber d'entrada què funcionarà, sinó a descobrir-ho. I també a assumir que els plans inicials poden ser erronis i que, per tant, hauran de canviar, potser de manera dràstica. Els millors inversors en tecnologia entenen el "pivoting", per això l'accepten. En canvi, aquest principi no es pot aplicar a les organitzacions sense ànim de lucre. Així, una fundació no pot deixar de treballar per alfabetitzar menors d'edat perquè els seus responsables constaten que la tecnologia que empra aniria millor en el mercat dels artistes emergents. Per a aquestes entitats, el risc és sempre molt més elevat, entre el 70% i el 80%. A més, en el seu cas, fins i tot resulta complicat esbrinar què és l'"èxit".