Està ben demostrat que les persones amb necessitats especials, quan viatgen, gasten una mitjana de quasi un 30% més que les persones sense cap mena de discapacitat. De fet, entre el criteris més importants per elegir un destí turístic o un viatge d´afers aquest tipus de clients valoren, a part del preu i per sobre d´altres aspectes, el tracte rebut, la informació disponible sobre l´accessibilitat a l´hotel o al allotjament previst i la mobilitat dintre de les instal·lacions i de l´entorn. Així veiem que, per aquest col·lectiu, la informació es converteix en l´element determinant a l´hora d´elegir una destinació com a lloc per a les seves vacances, ja que hi ha molts detalls que solen passar desapercebuts per a la majoria de turistes, però, per exemple, per a una persona que va en cadira de rodes es absolutament necessari especificar ben clarament si en el recorregut hi ha graons, desnivells, si el terra es uniforme i detallar tots els serveis adaptats que l´hotel ofereix com, per exemple, les cambres de bany o ascensors suficientment amplis. Però, compte! No ens equivoquem. No n´hi ha prou que un hotel estigui ben equipat amb elements d´accessibilitat -rampes, senyalitzacions i ascensors- o enginys per l´ús d´aquest clients en casos d´emergència com aparells desfribil·ladors. També es necessari que els empleats que tenen contacte directe amb el públic ho coneguin bé, circumstància que no sempre es produeix. Una instal·lació accessible però mal gestionada sovint en lloc de solucionar un problema el que fa és agreujar-lo.

Però els esforços de la iniciativa privada, sobretot de la industria hotelera, per molta cura que hi posin els seus responsables i per molt intensa que sigui, no serviran de gran cosa sense la col·laboració de les diferents administracions públiques, especialment i sobretot de la municipal, com així ho ha entès, i molt bé, l´Ajuntament de Calonge que, des de fa ja anys, i dintre del seu Pla Estratègic per el Desenvolupament Turístic del Municipi que en el seu dia va redactar l´empresa Mun Bau Founder & CEO de Barcelona, i en atenció a les persones amb necessitats especials que visiten la vila, s´ha preocupat d´equipar la seva oficina d´informació turística a Sant Antoni -web: calonge-santantoni.cat- de mostradors i WC adaptats a persones amb cadira de rodes, i, per a visitants invidents guies del municipi i de la Costa Brava accessibles amb alfabet braille amb macrocaràcters. Així mateix, a la platja posa a disposició d´aquest visitants aparells per a bany adaptats, que consisteixen en cadires amfíbies perquè les persones discapacitades, assistides sempre per un socorrista, per tal que puguin banyar-se amb facilitat, i àdhuc enfront dels hotels situats al passeig marítim, recentment han instal·lat passadissos que donen directament a la platja, a fi de que els usuaris amb dificultats de moviments, amb cadires de rodes o sense, puguin accedir-hi directament, evitant d´aquesta manera l´enuig d´haver de donar un carregós tomb que, fins ara, era inevitable.

Amb aquesta feliç iniciativa l´Ajuntament calongí ha demostrat, una vegada més, la seva especial sensibilitat envers aquest col·lectiu. Tot això al marge dels indubtables beneficis econòmics i de tota mena que aquesta forma de procedir reporta no només a l´hostaleria local, sinó també a tot tipus de comerç i, sobretot, millora encara més la imatge pública del Municipi de Calonge i Sant Antoni.