12 de setembre de 2019
12.09.2019

Google no inclourà publicitat de tècniques mèdiques sense aval científic

11.09.2019 | 23:59

Google ha anunciat que dins de la seva nova política de publicitat digital prohibeix incloure anuncis que venguin tractaments sense base biomèdica o científica, així com tècniques mèdiques que no estan comprovades o són experimentals, com la majoria de les teràpies amb cèl·lules mare, teràpia cel·lular i teràpies gèniques.

La nova política també inclou tractaments basats en troballes científiques bàsiques i experiència clínica preliminar, però que actualment no compten amb proves clíniques formals suficients per justificar l'ús clínic generalitzat.

«Moltes vegades aquests tractaments poden suposar un risc per a la salut i creiem que no tenen cabuda en les nostres plataformes», es lamenten, alhora que aclareixen que aquesta restricció «no afectarà assajos clínics». Asseguren que seguiran donant a suport als metges perquè puguin promoure les troballes i investigacions entre el públic.

A mesura que surtin a la llum noves troballes i els organismes reguladors supervisin el desenvolupament d'aquests, la companyia continuarà avaluant les seves polítiques i realitzant actualitzacions segons sigui necessari. «Sabem que també hi ha bons actors en aquest espai, que realitzen importants investigacions que poden conduir a grans avenços mèdics», recorden.

Aquesta decisió es pren després de, d'una banda, confirmar que «els experts en aquest camp donen suport a tals restriccions», i que en els últims anys s'ha produït un creixement del nombre de persones que intenten aprofitar-se d'altres oferint tractaments enganyosos i no provats.

El president de la Societat Internacional per a la Investigació de Cèl·lules Mare, Deepak Srivastava, ha donat la benvinguda a la nova política de Google assenyalant que «es tracta d'un pas molt necessari per frenar la comercialització sense escrúpols d'aquest tipus de tractaments com les teràpies amb cèl·lules mare no comprovades».

Compartir a Twitter
Compartir a Facebook
L'últim El més llegit