Google ha anunciat que dins de la seva nova política de publicitat digital prohibeix incloure anuncis que venguin tractaments sense base biomèdica o científica, així com tècniques mèdiques que no estan comprovades o són experimentals, com la majoria de les teràpies amb cèl·lules mare, teràpia cel·lular i teràpies gèniques.

La nova política també inclou tractaments basats en troballes científiques bàsiques i experiència clínica preliminar, però que actualment no compten amb proves clíniques formals suficients per justificar l'ús clínic generalitzat.

«Moltes vegades aquests tractaments poden suposar un risc per a la salut i creiem que no tenen cabuda en les nostres plataformes», es lamenten, alhora que aclareixen que aquesta restricció «no afectarà assajos clínics». Asseguren que seguiran donant a suport als metges perquè puguin promoure les troballes i investigacions entre el públic.

A mesura que surtin a la llum noves troballes i els organismes reguladors supervisin el desenvolupament d'aquests, la companyia continuarà avaluant les seves polítiques i realitzant actualitzacions segons sigui necessari. «Sabem que també hi ha bons actors en aquest espai, que realitzen importants investigacions que poden conduir a grans avenços mèdics», recorden.

Aquesta decisió es pren després de, d'una banda, confirmar que «els experts en aquest camp donen suport a tals restriccions», i que en els últims anys s'ha produït un creixement del nombre de persones que intenten aprofitar-se d'altres oferint tractaments enganyosos i no provats.

El president de la Societat Internacional per a la Investigació de Cèl·lules Mare, Deepak Srivastava, ha donat la benvinguda a la nova política de Google assenyalant que «es tracta d'un pas molt necessari per frenar la comercialització sense escrúpols d'aquest tipus de tractaments com les teràpies amb cèl·lules mare no comprovades».