La Generalitat reconeixerà el grau en Nutrició i Dietètica en l'ocupació pública
efe. barcelona
La Generalitat ha decidit acceptar la proposta del Col·legi de Dietistes-nutricionistes de Catalunya (Codinucat) d'incloure el grau en Nutrició Humana i Dietètica com una de les titulacions que permetran l'accés a l'especialitat de Salut Pública.
En un comunicat emès aquesta setmana, el Codunicat va assenyalar que l'esmentat grau apareixerà com a un requisit de titulació en els futurs processos selectius per a l'accés, a través d'un sistema de concurs oposició, al cos funcionarial de titulat superior en especialitat de salut pública.
En aquest sentit, la presidenta del Codinucat, Nancy Babio, va explicar que «avui més que mai amb la pandèmia de COVID-19 el nostre paper és essencial per a l'alimentació dels malalts», sobretot els que pateixen obesitat, diabetis i malalties cardiovasculars.
Paral·lelament, Nancy Babio va apuntar que una alimentació adequada «pot ser un factor decisiu per salvar la vida en estat crític».
Així mateix, la titular dels dietistes i nutricionistes va destacar la importància de la decisió de la Generalitat davant del «perill que comporten les recomanacions que fan els gurus de la pseudociència, que no serveixen i que fins i tot poden agreujar i crear dolències».
- Lamine Yamal, sobre la seva infància: 'No teníem possibilitat de comprar la Play o la Nintendo
- El cafè no és per a tothom: els tres casos en què et pot passar factura sense que ho sàpigues
- Dani Cabezas: 'Vaig trucar els pares des de l’hotel per dir-los que havia debutat a Primera
- Condemnen la constructora a pagar 543.290 euros pel litigi del cost de la Clínica Girona
- Malestar a Palamós per la llibertat d'un lladre multireincident que genera 'alarma social
- Aquests són els guanyadors dels primers Premis Girona Delícia
- De començar a córrer com a teràpia a completar 40 maratons
- Una estudiant de la UdG obté la segona millor nota del MIR de Psicologia: 'He estudiat fins a deu hores diàries