Aliens a l'enrenou originat pel tracte del jurat a alguns concursants, al plató de Masterchef continua a un ritme esgotador l'enregistrament dels nous programes, que s'emeten dos mesos després, de manera que ni les audiències ni les crítiques influeixen en el seu desenvolupament. Els concursants, elegits en un també qüestionat càsting, desconeixen quina és l'opinió de l'audiència. Des que a finals de febrer va començar l'enregistrament dels 13 programes d'aquesta tercera temporada viuen enclaustrats en una casa als afores de Madrid, sense internet, telèfons ni televisió, expliquen des de la productora, Shine Iberia, responsable del format que s'emet els dimarts a La 1.

Surten els dos dies que corresponen al rodatge en els estudis Buñuel de RTVE i un més per a les proves a l'exterior, en les quals intenten eludir el davantal negre que els envia directament a la prova d'eliminació. També per rebre formació de professors del prestigiós Basque Culinary Center de Sant Sebastià, del jurat i d'altres experts. A la casa cuinen ells.

No tenen ni idea de la tempesta desfermada a les xarxes socials amb l'infantil plat "león come gamba" ni de com va arribar a plorar el jove, ni de com Eva González, Samantha Vallejo-Nágera i Jordi Cruz el consolaven, perquè això es grava en una sala apartada. No obstant, sí que van escoltar els qualificatius que el jurat li va dedicar al plat: "insult a la meva intel·ligència", "mofa al nostre ofici" i "marranada". I van presenciar com es va instar Pablo a menjar-se una patata que havia deixat crua, cosa que el públic va interpretar com una humiliació.

Els concursants estan relaxats i intercanvien bromes en els descansos d'unes jornades d'enregistrament que duren unes vuit hores, encara que poden perllongar-se fins a les deu o dotze. El temps que disposen per cuinar en cadascuna de les proves és real i després s'abreuja en l'edició.

El que tampoc veu l'espectador és que, una vegada que se'ls ha exposat la prova, l'equip culinari del programa dóna als competidors nocions sobre els plats. Ni Pepe Rodríguez ni els seus companys del jurat presencien tot el procés de cuinat, vigilat de prop per l'equip culinari i els redactors, que prenen nota d'errors i encerts, entrevisten els aspirants i "construeixen la història que després s'emet", explica una font de Shine Iberia.