El grup Prensa Ibérica, companyia editora de disset diaris impresos i digitals a Espanya presidida per Javier Moll, reforça la seva estratègia de posicionament en confiar a Alejandro Sopeña, periodista de dilatada trajectòria en els mitjans de comunicació, el disseny de noves vies de negoci.

La identificació i desenvolupament de nous productes i serveis digitals i impresos serà una de les seves principals tasques al capdavant d'aquesta àrea.

Llicenciat en Ciències d'Informació per la Universitat de Navarra, Alejandro Sopeña ha estat director de Gaceta Universitaria i del diari esportiu Marca, en el qual va impulsar la Liga Fantástica, el joc de més èxit en la història de la premsa mundial, amb més de tres milions de jugadors en una temporada.

Sopeña va ser, a més, creador, fundador i primer director del diari Qué !, que durant la seva etapa va aconseguir en només nou mesos els dos milions de lectors diaris (EGM).

Els últims anys ha vinculat la seva tasca professional al periodisme digital, del qual és expert. Va ser promotor, fundador i director de Teinteresa.es, el portal amb el qual va aconseguir el major temps de permanència de lectura en pàgina i, més tard, director de lainformacion.com.

Sopeña ha liderat nombroses iniciatives solidàries. En plena guerra de l'Afganistan, va ser impulsor, amb la Redacció de Gaceta Universitària, de la campanya 'SOS Kabul', l'aleshores major ajuda humanitària no governamental al país asiàtic. Al capdavant del diari, va organitzar una campanya d'ajuda a nens de l'Hospital Indira Gandhi de Kabul.

Com a director del diari Qué!, va promoure la iniciativa «L'Avió de la Vida», que va aconseguir portar a Espanya perquè hi fossin operats a 42 nens iraquians afectats pel conflicte bèl·lic.

Un grup multimèdia

Fundat el 1978, Prensa Ibérica és un grup multimèdia de comunicació que edita disset diaris regionals i locals a Espanya, en suport imprès i digital, i que compta amb dues cadenes locals de televisió i una emissora de ràdio.

Les seves capçaleres, entre les quals hi ha Diari de Girona, sumen en paper 1,5 milions de lectors i 160.000 exemplars diaris. A Internet registra 30 milions d'usuaris únics al mes i més de 170 milions de pàgines vistes mensuals.