21 de maig de 2020
21.05.2020
Diari de Girona

El consum de televisió ha crescut una hora durant el confinament

A l'abril va arribar a les 4 hores i 28 minuts, un 39% més que al mes de febrer, i s'ha incrementat especialment en nens d'entre 4 i 12 anys

20.05.2020 | 23:45
Els informatius de laSexta, en una imatge d'arxiu.

El consum de televisió durant el mes d'abril a Catalunya va arribar a una xifra rècord de 4 hores i 28 minuts diaris, fet que suposa 1 hora i un minut més que abans del confinament per la pandèmia del coronavirus. Aquest augment d'una hora representa un increment del consum televisiu d'un 39% respecte al mes de febrer, i el públic que ha pujat més el seu consum ha estat el dels nens d'entre 4 i 12 anys, que van passar d'una hora i mitja diària a 2 hores i 12 minuts a l'abril, segons una edició especial del Butlletí d'Informació sobre l'audiovisual de Catalunya (BIAC) del Consell de l'Audiovisual de Catalunya (CAC).

El butlletí constata que el pic d'actualitat informativa ha fet que Tv3 i laSexta hagin augmentat la quota d'audiència durant els mesos de pandèmia –març i abril–, així com també han pujat lleugerament o mantingut la quota els canals infantils, mentre que els esportius han reduït significativament la seva audiència amb l'aturada de competicions.

Els informatius de Tv3 van ser els més vistos a Catalunya a l'abril i la ràdio es destaca com un mitjà fiable, malgrat la menor penetració que la televisió i Internet, qüestions que el president del CAC, Roger Loppacher, valora molt positivament.

El consum diari d'Internet a Espanya durant el març va ser de 2 hores i 56 minuts per persona i dia, 37 minuts més que el consum del mateix període de l'any anterior.

L'informe constata que, a escala global, el consum de les plataformes de vídeo sota demanda va créixer durant la crisi sanitària un 52%. A Catalunya la que té més abonats és Netflix, amb 2,7 milions, seguida d'Amazon Prime, amb 1,2 milions, i HBO, amb 639.000 abonats.

Segons un sondeig de Media Hotline per l'Associació Catalana de Ràdio (ACR), la crisi sanitària ha provocat un descens de la publicitat en el sector privat de la ràdio, d'un 50% al març i de fins a un 70% a l'abril, amb unes previsions «pessimistes» per al segon semestre.

Compartir a Twitter
Compartir a Facebook