17 de abril de 2011
17.04.2011

Volar des de Girona fins a Madrid, però gastant tres vegades més

El vol de Vueling entre Lleida i Palma costava 60 euros, mentre que el d'Air Nostrum en costarà 352

17.04.2011 | 04:51
Volar des de Girona fins a Madrid, però gastant tres vegades més

CANVIS A L'AEROPORT Ryanair abandonarà a partir de maig una de les seves línies més exitoses -amb ocupació de tots els avions per sobre del 80%-, decisió que arriba a causa del desacord amb la Generalitat per les subvencions. Aquest canvi obligarà molts gironins que utitzaven aquest servei a agafar l'avió a l'aeroport de Barcelona, cosa que els suposarà pràcticament triplicar la despesa.

A partir del 3 de maig, Ryanair deixa de volar a Madrid des de Girona. L'abandonament d'una de les seves rutes més exitoses -amb ocupació de tots els avions per damunt del 80%-, que arriba a causa del desacord amb la Generalitat pel tema de les subvencions, farà que molts gironins que utitzaven aquest servei es vegin obligats a agafar l'avió a l'aeroport de Barcelona, cosa que els suposarà pràcticament triplicar la despesa. De menys de 80 euros que sumen el vol i les despeses relacionades de volar entre Madrid i Girona, passaran a gastar-se'n més de 200 si ho fan des del Prat.
Un gironí que, posem per cas, volgués arribar a Madrid divendres passat i tornar a Girona el dilluns 18, podia comprar un bitllet de Ryanair (anada i tornada) per 45,34 euros. A això hi hauria d'afegir -posem que opta per anar-hi en cotxe propi, malgrat que hi ha servei de bus cada mitja hora- tres dies de pàrquing, que a 9,05 euros per dia, sumen un total de 27,15. Més uns sis euros de gasolina donaran un resultat de 78,49 euros pel viatge.
Si el mateix gironí vol volar a Madrid més enllà del 3 de maig, haurà de dirigir-se a l'aeroport del Prat. Si -postura asenyada- desconfia del ferrocarril per arribar a temps d'agafar el vol i es desplaça també amb el seu propi vehicle, el consum de combustible pujarà aproximadament el triple, fins als 36 euros. A això hi haurà d'afegir els peatges de l'autopista, que entre Girona Sud i Barcelona suposen 15,2 euros (7,6 per trajecte). El pàrquing és molt més car a l'aeroport barceloní , ja que costa 18.30 euros per jornada; multiplicat per tres dies, el resultat és 54,9 euros.
Cas a part és el vol, ja que Ryanair, al menys de moment, no ofereix la ruta Barcelona-Madrid, cosa que obligarà el nostre viatger a triar entre Vueling, Spanair i el pont aeri d'Iberia. Descartat el darrer per onerós (288,52 euros), queden les altres dues companyies, amb uns preus bastant semblants: 108 Vueling i 110,52 Spanair. El gironí viatger, amb molt bon criteri, pensa que a igualtat de preus millor optar per Spanair, ja que està finançada en bona part amb diners de la Generalitat, és a dir, una mica seus. Bitllet d'avió, pàrquing, peatges i combustible per al cotxe sumen 208,02 euros. Més val no viatjar gaire sovint a Madrid.

Compartir a Twitter
Compartir a Facebook