07 de febrer de 2012
07.02.2012
40 Años
40 Años
Incidència als serveis

Més queixes de veïns per calderes que s'espatllen a Girona

Ja es sumen més de 600 casos, Gas Natural pagarà la reparació a tots afectats que presentin la factura

07.02.2012 | 08:25

Molts gironins continuen tenint problemes amb la calefacció i la caldera. Els serveis tècnics continuen rebent trucades de veïns de la ciutat de Girona per queixar-se que l'aparell no funciona. Els operaris segueixen trobant restes de fang i pols a les peces de la caldera. Hi ha menys casos nous però, no obstant això, continuen essent molts. I, a més a més, hi ha gent a qui se li havia reparat la instal·lació que ha hagut de reclamar de nou perquè altra vegada la caldera li ha fallat. També hi ha algun resident que, desesperat, ha de trucat repetidament perquè els serveis tècnics no donen l'abast. Algunes empreses van rebre només ahir un centenar de trucades.

Més dades per copsar la magnitud de la incidència: Una empresa va reparar unes setanta calderes aquest dissabte. I aquell dia no va ser el de més queixes rebudes. Hi ha més d'una empresa que ha acumulat uns 200 serveis en una setmana. Segons un recompte amb diverses empreses, els casos superen els 600. Els nous casos, corresponen sovint a pisos de plantes superiors.

També hi ha casos extrems com el d'un bloc de la plaça Pompeu Fabra, en què els veïns amb la caldera espatllada van avisar els serveis tènics per tal que arreglessin la incidència i un cop van arribar els tècnics van detectar una fuita de gas a tot l'edifici i ara, abans que es restableixi el subministrament a les vivendes, han d'esperar que es repari l'avaria a tot el bloc. Les afectacions s'han estès a nombrosos carrers de diferents barris, però sobretot a Sant Narcís, Santa Eugènia, l'Eixample i el Mercadal.

Gas Natural va admetre ahir vuitanta nous casos a Girona. Fonts de la companyia van precisar les primeres informacions sobre les causes que han provocat la inutilització de desenes de calderes: l'increment de la demanda de gas per fer front a les baixes temperatures i l'existència d'unes partícules de pols en unes canonades. Es tracta d'una pols que no hauria de ser a les canonades i que ha anat a parar a les vàlvules de les calderes. A més a més, s'ha desplaçat a més velocitat de l'habitual, ja que el gas quan hi ha més demanda es mou mb més rapidesa per la xarxa. Aquesta pols seria fruit d'un antic vessament de fang que es va introduir en una canonada de gas prop de l'autopista.
La companyia va indicar ahir que tots aquells afectats que estan trucant a Gas Natural per tal que els repari l'avaria no hauran de pagar la neteja dels filtres i el canvi de peces de l'aparell. També se'ls abonarà els diners de la reparació a aquells qui han trucat els serveis tècnics d'una altra empresa que portin la factura a les seves oficines i demostrin l'afectació.

Dret a reclamar

Mentrestant, perd força la possibilitat de constituir una plataforma d'afectats. Segons l'Oficina Municipal d'Informació al Ciutadà (OMIC) només poden fer demandes col·lectives aquells grups constituïts legalment. No obstant, l'Oficina indica que totes les despeses han d'anar a càrrec de la distribuïdora de gas, i que es pot demanar una indemnització pels dies que s'ha estat sense servei.

Compartir a Twitter
Compartir a Facebook

Notícies relacionades