El ministre de Foment, José Blanco (PSOE), es va comprometre ahir -per partida doble- a desencallar de forma immediata el desdoblament de la N-II a les comarques gironines. El ministre va assegurar que es tracta d'un projecte "prioritari" per al seu Govern, i va anunciar que, com que els projectes de diversos trams ja estan "madurs", seran inclosos en el Pla Extraordinari d'infraestructures, que tindrà un valor de 17.000 milions d'euros i comptarà amb la participació de la iniciativa privada.

Blanco va fer aquestes declaracions tant al matí, en una interpel·lació al Congrés feta pel diputat gironí Jordi Xuclà (CiU), com en la seva visita a Girona a la tarda. Al Congrés, Xuclà li va recordar que, dels 101,4 quilòmetres d'autovia que hauria de tenir la N-II al seu pas per la demarcació, només n'hi ha 8 en servei, mentre que moltes partides es queden sense executar "any rere any". El diputat convergent va recordar els compromisos electorals del PSOE de desencallar l'obra, i va lamentar que s'hagin anat endarrerint les dates de finalització fins arribar a trigar 25 anys per veure-la completament desdoblada. "Ja portem sis anys de govern socialista, ja no és hora de mirar al retrovisor sinó de buscar responsabilitats i fer un gir radical en la gestió del desdoblament de la N-II", va afirmar Xuclà.

Blanco, per la seva banda, va recordar l'alt nivell d'inversió executada pel seu govern a les comarques gironines: "Només durant el 2009 hem executat més inversió que en tot el govern del PP,", va assegurar. Pel que fa al desdoblament de la N-II gironina, va assegurar que es tracta de tota una prioritat per al seu govern i per això va anunciar que alguns dels trams que estan més "madurs" seran inclosos en el Pla Extraordinari d'Infraestructures, que constarà de 17.000 milions d'euros i comptarà amb participació privada. De fet, va assegurar que les entitats privades que participaran en el projecte ja han donat el seu vist-i-plau a finançar aquestes obres, tot i que va refusar fer públic tot el llistat perquè encara no està del tot tancat.

Segons va recordar Xuclà, en aquests moments només hi ha en servei els 8 quilòmetres del tram Caldes-Fornells de la Selva, mentre que Sils-Caldes i Maçanet-Sils es troben amb els treballs aturats per problemes amb les concessionàries. En aquest sentit, Blanco va explicar que, divendres passat, el Consell de Ministres va rescindir el contracte amb l'empresa que feia els treballs del tram Sils-Caldes, i que l'objectiu ara serà "licitar novament i reprendre les obres al més aviat possible". Pel que fa al tram entre Tordera i Maçanet, ja hi ha el projecte constructiu i aprovat, malgrat que enguany els pressupostos de l'Estat només hi han dedicat una partida de 100.000 euros: "Evidentment, amb 100.000 euros no és possible contractar una obra, però és una pràctica parlamentària que indica que s'està donant prioritat a l'actuació", va assenyalar.

Pel que fa als trams del nord de Girona, Blanco va assegurar que, si el projecte no està tan avançat, és perquè s'ha fet un nou procediment ambiental a petició dels ens del territori.