Segons va informar ahir l´Agència Catalana del Consum, els usuaris de Vodafone i d´Orange que van patir aquesta davallada del servei d´Internet durant el vespre i la nit de dimecres tenen dret a rebre una indemnització pels serveis no prestats per les companyies. En casos d´una interrupció de forma contínua o discontínua dels servei que sigui superior a les sis hores i que estigui compresa entre les vuit del matí i les deu del vespre, el proveïdor ha d´indemnitzar automàticament l´abonat, en la factura corresponent al període immediat al considerat. A la factura s´hi ha de fer constar la data, la durada i el càlcul de la quantia de la compensació que correspon a l´abonat.

L´Agència va informar també que el contracte d´abonament del servei d´accés a Internet ja ha de recollir els termes i les condicions en què s´ha de donar compliment a aquesta obligació.

Tot i això, des de l´Agència van informar ahir a la tarda que encara no havien rebut cap queixa dels usuaris de Vodafone i Orange per aquesta incidència, i que en no tractar-se d´un error atribuïble a les companyies telefòniques, caldria estudiar a qui correspon fer les indemnitzacions.

Tant Orange com Vodafone tampoc van poder resoldre ahir aquest dubte ja que encara no havien pogut quantificar el nombre d´afectats a la demarcació de Girona per aquesta interrupció del servei d´Internet.

El precedent de Blackberry

Aquesta davallada del servei d´Internet al mòbil ja la van patir els usuaris de Blackberry durant el passat mes d´octubre, tot i per causes ben diferents a les d´aquesta setmana. En aquell cas, una avaria va deixar sense el servei de dades usuaris d´Europa, l'Orient Mitjà, l'Índia i Àfrica, que durant tres dies no van tenir connexió a Internet a través dels seus telèfons mòbils.

En aquell cas, l'Agència Catalana del Consum també va afirmar que les operadores estaven obligades a retornar part de la quota pels dies en què no hi havia hagut servei, sense necessitat que els clients truquin per reclamar, tot i alertar que les indemnitzacions podien ser molt minses.

Llavors, les companyies ja van complir amb la normativa i van informar els usuaris que se´ls restaria de la factura del mes següent la proporció dels dies sense connexió.