L'accident aeri mortal d'ahir no és el primer que té lloc a Viladamat. Sense anar més lluny, el 26 de juny de l'any 2001, un veí de l'Escala va morir en estavellar-se també amb el seu ultralleuger.

En aquest sinistre aeri va morir el pilot, un ciutadà anglès de 65 anys que residia ocasionalment a l'Escala i que va caure amb l'aparell en un camp de blat de Viladamat.

En aquesta ocasió, un cop de vent es va apuntar com la possible causa del sinistre. En aquell moment, qui va donar l'alerta va ser el mateix propietari de l'aeroclub de Vilamadat, ja que l'aeronau va caure en un camp de blat a tocar la GI-623, on hi ha les instal·lacions de l'aeronau. De fet, el pilot s'acabava d'enlairar pocs minuts abans del tràgic accident.

Un mes després, el 29 de juliol, es va produir un altre accident amb un ultralleuger també a la població empordanesa de Viladamat. En aquest sinistre dues persones van resultar ferides greus. Es van estavellar en un camp però sortosament, no es va patir per la seva vida.

L'agost de l'any 2009, l'aeròdrom de Viladamat es va ampliar amb noves pistes i és un dels punts de Catalunya on poden aterrar tant ultralleugers com avionetes i és molt concorreguda pels amatns d'aquest tipus d'esports aeronàutics.

Dos morts a Pals

A les comarques de Girona, l'accident d'ultralleuger mortal més recent es remunta al 22 de desembre del 2013. L'ultralleuger es va enlairar de l'aeròdrom de Pals un diumenge al migdia. A bord hi viatjaven la instructora i el seu alumne.

El 8 de gener es van trobar les restes. Una troballa que va ser possible gràcies a uns pescadors de Roses que van donar l'avís en quedar-se enganxada a la seva xarxa d'arrossegament una part del fuselatge de l'aeronau. Això va passar mentre el vaixell Fondacaba feinejava entre el cap de Norfeu i les illes Medes. El pes de l'ultralleuger va trencar la malla de pesca però el patró de l'embarcació va poder recuperar un fragment de la nau, de color vermell, que va entregar a la policia quan va arribar a port.