Els bombers van donar ahir al migdia per controlat l'incendi forestal del Voló, a la comarca del Rosselló, a França. Després de la intensa tasca per part de diferents cossos de seguretat francesos i catalans, el coronel Mazou Salles, director de la SIA, assegurava que el foc estava «pràcticament sota control» però que tot i això «es mantindria la vigilància» davant del vent i la calor que va marcar la jornada.

Així s'expressava al rotatiu francès l' Independant, on també recordava que malgrat haver evitat que l'incendi s'estengués més del compte, aquest havia cremat un total de 190 hectàrees de terreny forestal al peu del massís de l'Albera, en el seu vessant nord. En un primer moment, el foc havia avançat molt de pressa des de les sis de la tarda de divendres, moment en què es va declarar.

La tramuntana l'havia empès amb força cap al territori català, i cap al vespre aquest es trobava tan sols a 3 quilòmetres de distància de la frontera, quan en un inici es disposava d'una separació de prop de 10 quilòmetres. Les tasques d'extinció al llarg de la nit i durant la matinada van aconseguir frenar-lo del tot i posteriorment encerclar-lo. Un total de 380 efectius es van mobilitzar, entre ells algunes dotacions provinents de Catalunya. Al lloc dels fets hi havia també una seixantena de vehicles treballant sense pausa.

Els Bombers de la Generalitat van informar ahir a través de Twitter que gràcies a l'evolució favorable, no va ser necessari dur a terme un relleu d'efectius. Les 14 dotacions, doncs, es van retirar deixant el foc exclusivament en mans dels efectius francesos. En les tasques d'extinció, quatre bombers van resultar ferits lleus.

Pel que fa a la situació del trànsit, a les dues de la matinada ja es va poder reobrir la carretera D-900 que s'havia hagut de tallar entre el Voló i el Pertús i l'autopista A-9 entre Perpinyà sud i la frontera, segons les informacions dels mitjans de la Catalunya del Nord. Malgrat aquesta obertura, a primera hora del matí es registrava una forta congestió a l'autopista en sentit sud. En el cas de les vies catalanes també es va reinstaurar la normalitat progressivament a mesura que s'anava controlant el foc del Voló, i tant l'N-II com l'autopista van obrir-se al públic altra vegada.