El Club Nàutic Port d'Aro construirà un nou espigó de 60 metres al sud de l'actual i efectuarà una sèrie de remodelacions que pretenen convertir la infraestructura de Platja d'Aro en el major port esportiu de la Costa Brava, segons informen els seus responsables. El projecte, que la Direcció General de Transports i Mobilitat de la Generalitat de Catalunya va aprovar a principi de setembre, va ser presentat ahir a Barcelona, on s'ha confirmat una inversió inicial de 25 milions d'euros. Avui, socis del Club opositors al projecte es concentren a les instal·lacions per mostrar el seu rebuig.

El nou espigó ha de protegir la bocana del port del fort onatge d'aquesta àrea i, en la seva part interior, contempla una esplanada de 3.000 metres quadrats que s'utilitzarà per a l'escola de vela i organització de competicions a l'estiu tant nacionals com internacionals. A aquest efecte, la part superior del local del Club Nàutic acollirà camarots per a allotjament de regatistes durant els diferents trofeus.

La protecció de la bocana ha de millorar la navegabilitat del canal del port, la longitud del qual serà d'1,5 quilòmetres, i s'eliminaran punts d'amarratge en la banda de S'Agaró, a l'hora que es dragarà per recuperar el calat original. El numero actual de 817 amarratges passarà a 517, amb 25 per a embarcacions de mànega més gran i 40 públics a preu tarifat. Un altre aspecte és la construcció d'un passeig marítim des del port fins al nucli urbà de Platja d'Aro, el finançament del qual serà compartit pel Govern d'Espanya, el club i el municipi. A més, es condicionaran els accessos a la instal·lació a l'eixamplar els vials interiors.

Les obres del nou port s'iniciaran l'octubre del 2016 amb la renovació de la instal·lació elèctrica i d'aigua, encara que ha sorgit un grup de socis del Club Nàutic Port d'Aro contrari a aquest projecte que critiquen l'impacte ambiental i un perill d'especulació immobiliària a la zona que denunciaran avui en una manifestació que han convocat al Club Nàutic.