La Plataforma No a la MAT ha assegurat avui que l'informe final del coordinador europeu de la interconnexió elèctrica entre França i Espanya, Mario Monti, reflecteix el seu «treball parcial» i «en defensa dels interessos dels governs i les empreses implicades» en el traçat de la línia de molt alta tensió. L'entitat, que avui ha participat a la Fira de la Ratafia de Santa Coloma de Farners, ha subratllat que el mediador europeu reconeix que des de Sentmenat fins a Baixàs és un únic projecte, però sobre els trams Sentmenat-Bescanó i Bescanó-Santa Llogaia «no ha fet cap actuació».

Per a la Plataforma No a la MAT, Monti «es renta les mans» i «en cap moment ha demanat estudis previs d'aquests dos trams, només fent consideracions que no tenen valor vinculant», posant com «excusa» que el tram Sentmenat-Bescanó està en construcció i el de Bescanó-Santa Llogaia en fase de tramitació avançada.

L'associació va lamentar que la «política de fets consumats» dels governs català i espanyol tingui «suport» en el mediador, al qual van recordar que el seu mandat «abraça més enllà del tram transfronterer». Ha assenyalat que el seu informe reconeix com a principal objectiu de la MAT el desenvolupament del mercat elèctric europeu, sense nomenar «els problemes de subministrament de les comarques de Girona, l'AVE o les possibilitats de col·lapse».

La Plataforma No a la MAT també va lamentar que la Conselleria de Medi Ambient «no hagi contestat» la seva petició de disposar de les actuals d'inspecció dels agents rurals i ho ha culpat de «silenci còmplice de la destrossa que s'està provocant en una zona tan sensible de les Guilleries». Respecte a l'informe del Consell d'Iniciatives Locals pel medi Ambient (CILMA), que determina que la MAT soterrada costa menys del doble que aèria si s'hi inclouen els costos indirectes, ha assenyalat que és la primera vegada que un estudi «dóna xifres del que pot suposar la MAT en una part del territori afectat».