Ryanair preveu convertir-se en els pròxims "dos o tres anys" en la primera aerolínia per nombre de passatgers del nostre país. Respecte a les contínues denúncies de les associacions de consumidors pel pagament de la facturació d'equipatge, la companyia assegura que els preus baixos dels bitllets justifiquen aquest pagament.

El president de Ryanair, Michael O'Leary, va confirmar ahir la forta aposta de la companyia de baix cost irlandesa a l'Estat. "L'any passat estàvem en la cinquena posició, aquest any hem escalat a la segona i confiem que en dos o tres anys superem Iberia i ens situem com la primera aerolínia a Espanya", va destacar el president de l'aerolínia de baix cost en una roda de premsa a Madrid.

O'Leary va recalcar que el creixement de Ryanair "contrasta" amb els descensos generalitzats que estan patint les restants companyies aèries que operen al mercat espanyol. Així l'irlandès va recordar que en una setmana la companyia va anunciar l'obertura de 43 noves rutes amb vista a la temporada d'hivern, per les quals previsiblement viatjaran 2,4 milions de passatgers.

El president de l'aerolínia va admetre que l'expansió de Ryanair a Espanya es deu a la "inexistència" d'impostos sobre el turisme i el 100 per cent de descompte de taxes aeroportuàries per incentivar l'increment del trànsit a l'hivern. O'Leary, que va destacar la importància d'aquesta mesura, va considerar, no obstant això, la necessitat que s'apliqui una retallada de les taxes aeroportuàries, "per exemple d'un 80%", durant "tot l'any". "Cal que les taxes aeroportuàries a Espanya siguin més baixes", va insistir el president de la companyia, després de recordar que països com Itàlia o Marroc apliquen taxes inferiors a les espanyoles.

Operar a l'aeroport del Prat?

Michael O'Leary, president de Ryanair, va avançar que després del fi de les operacions de Fuerteventura i el descens dels vols a València, està mantenint negociacions amb Aeroports Espanyols i Navegació Aèria (AENA) per a l'obertura de rutes en sis aeroports espanyols on encara no operen i convertir altres sis en noves bases d'operacions. En referència a l'aeroport de Barcelona-El Prat, Ryanair també està estudiant amb AENA la seva entrada, que tal i com va puntualitzar el O'Leary, no provocaria el tancament de Reus o Girona. "No hi hauria cap problema per operar al Prat si les tarifes fossin més baixes", va explicar. Ara mateix Ryanair compta amb quatre bases a Espanya (Madrid-Barajas, Girona, Reus i Alacant) i opera 327 rutes en un total de 20 aeroports. El seu objectiu és transportar aquest any 21 milions de passatgers a Espanya.

O'Leary va assegurar que l'aerolínia, després de la proposta de pagar per l'ús del bany o que alguns passatgers volessin drets, segueix estudiant nous suplements "perquè la gent viatgi cada vegada més barat".