Andalus Líneas Aéreas té previst recomençar el proper 2 de juny la connexió entre Girona i Maó (Menorca) que va suspendre de manera sobtada el 9 d'abril, una setmana després de posar-la en funcionament. La companyia aèria andalusa no ha donat cap explicació oficial del perquè de la suspensió ni del probable reinici de l'activitat, però els bitllets ja es poden adquirir a través de la seva pàgina web. Curiosament, aquesta pàgina web de la companyia no ha deixat en cap moment de fer propaganda de la ruta Girona-Maó (veure fotografia superior), amb una gran foto central d'una platja menorquina i l'anunci amb lletres de mida notable de la possibilitat de volar-hi. Tot i la publicitat, si s'intentava adquirir un bitllet, sortia sobreimpresa la frase "su petición no puede ser atendida en estos momentos". Ara ja es poden adquirir els bitllets, sempre que es viatgi a partir del 2 de juny.

Andalus va signar un acord el desembre passat segons el qual rebria 150.000 euros de les administracions gironines en concepte de "promoció" si tenia tres vols a l'aeroport. Mig any després, només en funciona un.

La companyia aèria andalusa va suprimir el 9 d'abril passat amb caràcter "definitiu" -així ho va comunicar en aquell moment- les rutes que uneixen Gibraltar amb Madrid i Barcelona, així la Girona-Maó (el vol Gibraltar-Madrid també continua anunciant-se en la web de l'aerolínia). La decisió es va fer pública després de conèixer que l'Agència Estatal de Seguretat Aèria (AESA) estigués efectuant un "seguiment minuciós" de totes les operacions i actuacions de la companyia aèria, a la qual va requerir la posada en marxa de mesures i plans per resoldre la seva situació econòmica.

El seguiment es duia a terme en compliment i aplicació de la normativa comunitària i del reglament comunitari aplicable a les companyies aèries que travessin dificultats econòmiques "en aplicació del reglament comunitari que ho estableix per garantir el compliment de les seves obligacions en matèria de seguretat i drets dels usuaris", una normativa que s'aplica en els casos de possibles dificultats econòmiques de les companyies aèries.

Així mateix, Foment va efectuar requeriments perquè l'empresa establís algun pla de viabilitat o algunes mesures i fórmules "que els permetin superar la situació de dificultat". Primer, la companyia havia dit que suspenia "temporalment" els vols de les rutes des de Gibraltar i cap a Madrid i Barcelona fins al pròxim 19 d'abril, a causa d'"imprevistos tècnics", encara que finalment aquesta suspensió ha passat a ser definitiva.

Rep 150.000 euros

El 19 de desembre de l'any passat Andalus Líneas Aéreas va presentar a Girona amb tota solemnitat el seu vol Girona-Maó més una altra ruta, que en aquell moment semblava seria Santiago de Compostel·la. A canvi d'aquestes dues rutes més la que ja tenia -i manté- entre Girona i Nador, l'aerolínia rebria de les administracions gironines 150.000 euros en concepte de "promoció de les comarques de Girona".

Fernando Guerrrero, director general de la companyia, va signar l'acord amb Manel Nadal, secretari de Mobilitat de la Generalitat, Jordi Martinoy, delegat del Govern a Girona, i en presència de representants d'AGI, l'entitat que promociona l'aeroport de Girona formada per formada per Generalitat, Diputació i Cambra de Comerç. Mesos després d'haver acordat pagar aquells diners, l'únic vol que funciona és el Girona-Nador, mentre el de Maó sembla que tornarà a realitzar-se d'aquí més d'un mes, i del de Santiago no se n'ha sabut res més. Com tampoc del de Granada, que anava a substituir aquest darrer -així es va anunciar el 3 de març- i, de moment, no només no està programat sinó que des del telèfon d'informació d'Andalus no en saben res de res.