El sector turístic no es pot adormir a la palla perquè cada cop el client és més exigent i, a sobre, es decideix a darrera hora. Ja fa uns quants anys que amb la típica oferta de sol i platja no n'hi ha prou. Els clients cada cop busquen més activitats complementàries i millors equipaments. Per tant, cal aplaudir les iniciatives que fomenten visites guiades als atractius culturals de la vila, ofereixen activitats d'animació cada vespre, o la possibilitat de llegir o jugar de manera organitzada a la platja en forma de biblioplatja o miniclub.

D'altra banda, fa un temps no massa llunyà, a principi d'any, l'empresari turístic ja podia planificar la temporada perquè bona part de les reserves estaven fetes. Algunes, d'un any per l'altre.

En aquests moments, entre altres raons, perquè l'oferta és molt àmplia, les noves tecnologies permeten comunicacions que fa una dècada eren impensables o perquè tothom espera les rebaixes del darrer moment, les reserves es demoren al màxim.

A finals de juny, molts empresaris no tenien gens clar com aniria la primera quinzena de juliol perquè les reserves eren mínimes. Malgrat que es treballa molt per allargar la temporada, l'agost encara és "el mes de les vacances" i a hores d'ara ja es pot assegurar que l'ocupació serà bona. Després ja es veurà el que es gasten els turistes un cop als destins.

Per tant, el que queda clar és que els temps canvien i l'única manera de tirar endavant és adaptar-se als avenços tecnològics i oferir al visitant allò que vol trobar a un preu just i raonable. Els nostres pobles tenen molts atractius, només cal donar-los valor i saber-los vendre. En tot cas, per seguir aquest camí, hi ha una condició necessària i, per què no, imprescindible: el treball conjunt del sector públic i privat. S'ha de pensar en l'avui, però encara és molt més important, planificar el demà amb les màximes garanties.