L'aeroport de Girona-Costa Brava ahir va tornar a patir les conseqüències de la vaga encoberta dels controladors aeris ?espanyols, però aquesta situació es va agreujar, segons Aena, perquè se li va sumar la vaga -aquesta sí anunciada- dels controladors de França. Aquest fet va provocar que durant tot el dia s'haguessin de cancel·lar dues sortides i dues arribades de vols amb destinació Bremen (Alemanya) i Portsmouth (Regne Unit).

Sumat a aquestes cancel·lacions que Aena atribueix directament a la vaga dels controladors francesos, s'hi ha d'afegir nombrosos retards en vols de sortida i destí a l'aeroport de Vilobí ?d'Onyar, d'uns 30 minuts de mitjana i que van ser deguts a les dues vagues, l'encoberta dels controladors del centre de Gavà i la dels de França. Per altra banda, la nit de dimarts a dimecres es va haver de clausurar l'aerport de Girona perquè tres dels quatre controladors que hi havien d'estar treballant van presentar la seva baixa de forma "sobtada", va afirmar el president d'AENA, Juan Lema. Sortosament no hi havia trànsit aeri i, al no haver-hi cap vol, es va clausurar sense afectar a passatgers a l'aeroport de Vilobí.

A la resta de Catalunya la jornada va seguir la tònica de Girona. En concret, a l'aeroport de Barcelona va haver-hi retards en 69 vols a causa de les 27 baixes de controladors del Centre de Control de Gavà, en una jornada marcada per la cancel·lació de 26 vols a causa de la vaga de controladors francesos. I a l'aeròdrom de Reus (Baix Camp) es van haver de cancel·lar dos vols més de sortida, amb destinació a Birmingham i París.

Davant d'aquesta situació que es viu als aeroports espanyols, el ministre de Foment, José Blanco, acusava ahir als controladors d'haver organitzat les baixes per malaltia per pressionar en la negociació del nou conveni, mentre que des d'AENA, el seu president Joan Lema, parlava d'una situació de "vaga encoberta".