Blanes

El PDB decideix passar a l´oposició però dóna llibertat als edils per continuar

El partit farà públic un comunicat properament explicant les raons del trencament de govern

 10:17  

BLANES | JORDI VERA El Partit Democràtic de Blanes (PDB), integrant de l'equip de govern juntament amb CiU i PP, va decidir ahir a la nit en una assemblea trencar el govern i passar a l'oposició. Tot i aquesta decisió, des del partit es va voler puntualitzar que en els propers dies els regidors decidiran "individualment" què volen fer, ja que es tracta d'una decisió personal de cadascun d'ells.

Després de més de dues hores de reunió a la seva seu, un portaveu de la formació va anunciar les conclusions a què havien arribat i va avançar que en els propers dies, amb tota probabilitat dilluns vinent, el partit farà públic un comunicat explicant les raons que els han dut a prendre aquesta decisió. Cal recordar que el PDB té dos regidors, i juntament amb els de CiU (7) i amb el del PP formen un equip que governa en minoria, en part gràcies al suport incondicional des de fora de l'únic regidor d'ERC.

Segons les diverses versions, el detonant que ha conduït a aquesta situació hauria estat unes fortes discrepàncies entre el primer tinent d'alcalde d'Urbanisme, l'edil Carles Gibert (CiU), i el líder del PDB, Anselm Ramos, per la col·locació d'un nou lavabo a les instal·lacions del camp de futbol de Ca l'Aguidó. Carles Gibert, consultat per aquest diari abans de confirmar-se la notícia, va reconèixer tenir "criteris polítics força diferents" amb Ramos, però que en cap cas havien estat problemes o desavinences "personals". "Hi ha hagut discrepàncies com en tots els matrimonis", va afirmar Gibert, que coneixia la convocatòria de la reunió del PDB per decidir la sortida del govern, tot i que va afegir que en desconeixia els motius.

Des de l'oposició, a la tarda, es valorava la picabaralla com una "excusa" per marxar del govern abans d'acabar el mandat i així poder marcar perfil. "És una excusa per desmarcar-se al final d'un mandat, però no s'adonen que el principal perjudicat és el poble", va afirmar el portaveu del PSC, Josep Marigó. "El que es posa de manifest amb aquest episodi és que el govern no té un projecte comú i està molt poc cohesionat. Portem tres anys d'involució", va afegir.

Des d'ICV es va assegurar que no hi haurà cap mena de moció. "No tenim ganes de presentar una moció a aquestes alçades. Ara bé, si les propostes que es facin són bones les aprovarem com hem fet fins ara. Seguirem treballant per al poble", va assegurar el portaveu d'EUiA, Joan Salmerón. El regidor ecologista va afegir que la legislatura està gairebé acabada, ja que tots els temes importants ja han estat aprovats, exceptuant-ne un que és la qüestió de la televisió digital.

Per la seva banda, Marigó també va expressar la seva voluntat de seguir actuant com fins ara. "A ningú li extranya el comportament d'aquest partit, però nosaltres seguirem actuant com fins ara", va explicar.

  HEMEROTECA
El trànsit
AmpliarAmpliar informació
El trànsit a la ciutat
AmpliarAmpliar informació

 
GUIA DE ROSES
 
Tota la actualitat rosinca i de l'Alt Empordà en un sol portal.
Notícies - Agenda - Cinema - Empreses

Canal de sorteigs

sorteigs de la loteria i la travessa

Loteries i apostes

Consulta els resultats dels principals sorteigs de la loteria i la travessa.

Font:

 

  Conegui'ns:  CONTACTI |  CONEGUI'NS |  LOCALITZACIÓ     PUBLICITAT:  TARIFES  
diaridegirona.cat és un producte d'Editorial Prensa Ibérica
Queda terminantment prohibida la reproducció total o parcial dels continguts oferts a través d'aquest mitjà, llevat autorització expressa de diaridegirona.cat. Així mateix, queda prohibida tota reproducció a l'efecte de l'article 32.1, paràgraf segon, Llei 23/2006 de la Propietat intel·lectual.
Adaptat a la Llei de
Protecció de Dades per


Avís legal
Altres mitjans del grup Editorial Prensa Ibérica
Diario de Ibiza | Diario de Mallorca | El Diari | Empordà | Faro de Vigo | Información | La Opinión A Coruña | La Opinión de Granada | La Opinión de Málaga | La Opinión de Murcia | La Opinión de Tenerife | La Opinión de Zamora | La Provincia | La Nueva España | Levante-EMV | Mallorca Zeitung | Regió 7 | Superdeporte | The Adelaide Review | 97.7 La Radio | Blog Mis-Recetas | Euroresidentes | Loteria de Nadal | Oscars | Goya