La senyalització confusa i la conseqüent dificultat per accedir a les oficines de turisme i als punts d'informació de la ciutat de Girona ha estat la principal queixa tramesa pels turistes durant el període estival d'enguany. El sorgiment d'una nova seu de la Generalitat de Catalunya a la ciutat, que ha comportat implícitament un canvi d'ubicació en el servei d'atenció turística, ha esdevingut un dels motius cabdals que justifiquen les opinions adverses dels visitants envers la dificultosa localització d'aquest servei.

El singular podi de queixes s'ha vist completat amb temes vinculats amb l'higiene i amb la falta de serveis al nucli urbà. En aquest sentit, la segona crítica més concurrent ha estat dirigida a la brutícia dels lavabos públics de Girona, mentre que la manca d'un servei de taquilles en algun indret de la ciutat o a l'estació de trens i autobusos ha completat el llistat de crítiques dels estiuejants.

Pel que fa a les consultes més habituals ateses des del Punt de Benvinguda, s'ha viscut un notable increment en la demanda de rutes amb bicicleta, una activitat que s'ha portat a terme tant a la comarca del Gironès com a tota la zona provincial. D'altra banda, també s'han accentuat les peticions referents a les rutes a peu i al senderisme, unes consultes que han tingut una acceptació especial a gran part de la demarcació. ?Menys èxit han tingut les demandes relacionades amb el comerç gironí, que s'han reduït ostensiblement degut, sobretot, a la crisi d'àmbit internacional.

L'utilització del bus turístic de la ciutat s'ha tenyit, per la seva banda, d'un cert optimisme. Segons el mateix Punt de Benvinguda, la comparativa d'aquest servei respecte a l'any passat indica uns resultats especialment positius durant el mes de juny, quan s'ha registrat un bon nombre de visites.

Un servei complet

De la mateixa manera que el Punt de Benvinguda ha viscut com un fet habitual les queixes dels visitants envers la senyalització de la nova oficina de turisme, precisament aquest servei ha valorat amb bons ulls el trasllat de les instal·lacions a la nova seu de la Generalitat. Segons l'informe del mes d'agost, l'oficina de turisme destaca per damunt de tot el gran nombre de visitants que poden ser acollits amb les noves infraestructures. Així, des del servei apunten que a diferència de l'altra oficina situada a la Rambla, les demandes a la nova ubicació han adquirit un caire més ampli que va més enllà de la informació vinculada, ?merament, amb la ciutat de Girona.

L'informe efectuat per l'oficina de turisme també destaca el bon accés i les òptimes instal·lacions del nou local, que permeten ?l'atenció a persones de mobilitat reduïda i altres grups que, per qüestions d'edat, requereixen una ?atenció especial. En referència al ?perfil estàndard de l'estiuejant, es ?subratlla l'interès creixent d'uns ?turistes cada vegada més inquiets i curosos a l'hora de concretar les ?seves estades a la ciutat de Girona.