Renfe ha venut entre el 23 i el 30 de novembre un miler de bitllets del Tren d'Alta Velocitat (TAV) que unirà Barcelona i París en aproximadament unes 7 hores i mitja. L'estrena del nou servei ferroviari està previst per al pròxim 19 de desembre.

Des de l'operadora espanyola vam concretar que d'aquest miler de bitllets 258 corresponen a passatgers que iniciaran el seu viatge a l'estació de Figueres-Vilafant i es desplaçaran en direcció a París. La major part, tindran com a destinació final la capital francesa, no obstant això, part dels usuaris finalitzaran el trajecte en d'altres destinacions intermitges com per exemple Perpinyà.

Els altres 728 bitllets impresos corresponen al tram entre l'estació internaional del TAV Vilafant-Figueres i Barcelona. Per tant, tres quartes parts dels billets que es venen a Catalunya del TAV, de moment, corresponen al tram entre l'Alt Empordà i la capital barcelonesa. Aquestes dades, però, no inclouen les ventes que hagi expedit l'homòloga que opera a França, SNCF.

Les dades facilitades ahir per Renfe indiquen que d'aquests 728 billets, 407 corresponen a viatges que enllacen des de l'estació Figueres-Vilafant en direcció Barcelona, mentre que els 321 restants utilitzaran el nou servei entre la capital i l'Alt Empordà.

El passat 23 de novembre Renfe va posar a la venta els bitllets del TAV entre Barcelona i París. De totes maneres, no tot el trajecte es cobreix amb Alta Velocitat, ja que entre Barcelona i Figueres la concessionària Adif (Administrador d'Infraestructures Ferroviàries) no ha finalitzat les obres. I, de la mateixa manera, el tercer rail que han instal·lat per poder operar des del port de Barcelona en direcció França només servirà per al transport de mercaderies.

El president de Renfe, Teófilo Serrano, va explicar en la presentació del nou servei que els usuaris que, per exemple, vinguin des de París hauran de fer un transbordament a l'andana de la nova estació Figueres-Vilafant i continuar el trajecte per la línia convencional fins a Barcelona. Un canvi de tren que durarà entre 15 i 20 minuts. La posada en servei definitiva de tot el tram està prevista per a finals de 2012 o principis de 2013.