L'Ajuntament de Blanes ha posat en marxa una Comissió de Manteniment de la via pública, formada per totes les associacions de veïns de la localitat i tècnics municipals, que té com a objectiu poder resoldre i fer un seguiment en comú de tot el que pugui afectar el manteniment del poble: neteja, mobiliari urbà, zones verdes, etc. La Comissió, que s'ha reunit per primera vegada aquesta setmana, tindrà com a principal eina de treball el programa informàtic "Línia Direct@" a través d'Internet, si bé tant les entitats com els ciutadans també podran fer aportacions i demandes a través del telèfon gratuït 900 720 774 i el registre d'entrada de l'AMIC.

Cada queixa, demanda o suggeriment compta amb un número de registre, de manera que l'entitat o ciutadà que ha fet l'entrada, podrà comprovar en tot moment com està la tramitació de la seva incidència. I és que -segons van explicar fonts municipals- hi haurà casos en què potser es podrà arranjar en pocs dies, però també és possible que l'actuació pugui quedar supeditada a una inversió posterior o bé, si afecta un particular, que s'hagin de buscar d'altres metodologies per resoldre-ho.

L'alcalde de Blanes, Josep Marigó, que presideix la Comissió, va manifestar: "Creiem que a través de la Comissió de Manteniment de la Via Pública podrem detectar on cal actuar perquè, en la mesura del possible en aquests moments de dificultats econòmiques, puguem posar l'accent allà on calgui". En aquest sentit, totes les incidències que depenguin de mitjans propis de l'Ajuntament (brigades municipals, empresa de neteja o concessionaris de manteniment dels parcs i jardins públics) es podran resoldre amb més diligència. Hi haurà, però, d'altres temes que, si depenen d'una inversió, quedaran supeditats a les disponibilitats pressupostàries. Pel que fa a la principal eina de treball de la comissió, els tècnics municipals que van crear el programa "Línia Direct@" l'estan millorant perquè es puguin introduir fotografies o documents amb les incidències i altres novetats.