L'Ajuntament de Castell-Platja d'Aro ha aprovat per Junta de govern local el projecte que ha de fer possible la consolidació del traçat actual del Camí de ronda nord o de Treumal, i garantir-ne definitivament la seva seguretat, avui precària arran de les esllavissades provocades pels efectes de la llevantada de desembre de 2008 primer, i del temporal de neu de març de 2010 posteriorment, motiu pel qual es troba tancat. L'acció està centrada en un tram de 387 metres entre la cala del Pi i la cala Belladona -que està clausurat el pas als vianants per la seva perillositat- amb un termini d'execució de sis mesos un cop finalitzin tots els tràmits administratius. El projecte d'obra té un pressupost de 879.617 euros amb la voluntat municipal que sigui assumit per l'administració central o per la catalana. L'Ajuntament ja ha recollit la predisposició de diversos propietaris de finques confrontants amb el traçat del camí de ronda per participar-hi mitjançant els permisos d'obres corresponents, ja que la consolidació de talussos també afecta propietats privades, de manera que en surten beneficiades en qüestions de seguretat, ha concretat el regidor d'Urbanisme, Josep Maria Solé (CiU).

El projecte que ara ha estat traslladat a la Direcció General d'Ordenació del Territori i Urbanisme de la Generalitat i a la Direcció General per a la Sostenibilitat de la Costa i el Mar del Ministeri de Medi Ambient té caràcter global i ofereix una solució que no és d'urgència sinó perdurable en el temps, i viable econòmicament, ja que promou la col·laboració dels privats en el projecte finançant-lo amb permisos d'obres, cosa que evitaria expropiacions en les finques situades en domini públic marítim terrestre. La intervenció en el camí de ronda permetria, d'una banda, recuperar amb garanties totals de seguretat un itinerari que ha esdevingut punt d'interès turístic i mediambiental, i de l'altra, harmonitzar els criteris urbanístics, arquitectònics i paisatgístics.

Solé ha concretat que la voluntat d'actuació de l'Ajuntament és immediata atès que el camí és un element patrimonial més, "però no depen únicament de nosaltres". L'edil ha manifestat que amb el projecte volen demostrar que és viable tècnicament i respectuós amb el camí tradicional.

El traçat actual transcorre per zones abruptes, amb grans pendents i en algunes zones exposat als efectes de les onades del mar. El camí té una amplada mitjana d'1,20 metres, i se situa entre 2 i 6 metres per sota del penya-segat. El projecte divideix el camí en 21 trams, i proposa intervencions en 15 amb major o menor intensitat: en funció de la zona, s'han previst la construcció de murs de contenció de tres metres d'alçada amb pedres de roca granítica, protecció amb malles d'acer, nous murs de formigó, pavimentació amb sauló, instal·lació de baranes de fusta, reposició de taulons de fusta, noves passarel·les de pas, cimentacions de consolidació, o la protecció de les boques del túnel de 18 metres que hi ha excavat a la roca al principi del recorregut.