L'

atractiu turístic d'una destinació amb gairebé cent anys de promoció es manté i s'escampa arreu del món. Però amb això no hi haurà suficient per al futur, quan altres llocs mediterranis s'estan sumant al món turístic. Per això es planteja una oferta més dinàmica i on és clau la presència del sector privat en la presa de decisions. La segmentació de l'oferta i la diversificació són el futur.

El Patronat de Turisme Girona Costa Brava compta amb un total de 40 membres i el seu òrgan de govern és el Consell d'Administració, que representa a parts iguals -al 50%- els sectors públic i privat. La presència del sector privat compta amb representants de les tres Cambres de Comerç, onze gremis i associacions que representen la totalitat del sector turístic de les comarques de Girona i diverses persones, proposades pel mateix sector turístic. La part pública està representada per la Diputació de Girona, el Consorci de la Costa Brava, els vuit Consells comarcals, el Departament d'Empresa i Ocupació de la Generalitat, la Universitat de Girona i diverses persones del món del turisme.

La combinació de les experiències en tots els sectors ha afavorit la creació de nous productes. El director del Patronat de Turisme de la Costa Brava, Ramon Ramos, va apuntar que s'està treballant en crear grups de productes. En els darrers anys s'ha posat emfàsi en el golf i ja es recullen resultats.

El Club de Màrqueting de Golf Costa Brava Pirineu de Girona, impulsat pel Patronat de Turisme, és l'instrument que permet el desenvolupament del producte en la seva vessant turística. Aquest reu?neix 40 empreses, que compleixen els nivells de qualitat exigits pels visitants, entre les quals hi ha representants els vuit camps de golf de la demarcació de Girona, un Pitch & Putt, establiments d'allotjament i empreses de transport de passatgers. Els èxits són evidents: la Costa Brava apareix com la tercera Millor destinació de golf Europea -Best Value Destination (Continental Europe)- obtenint l'11% de les votacions per darrere de Turquia, que ha registrat el 19% dels vots, i l'Algarve, a Portugal, amb el 32% de les votacions, guanyadora d'aquesta categoria. El camp PGA Golf Catalunya de Caldes de Malavella és considerat el segon millor d'Espanya, per darrere de Valderrama.

En els propers temps, Ramos ha anunciat la posada en marxa d'un nou club de màrqueting adreçat a la cultura -on s'inclourien els museus i teatres- i en el futur un altre dedicat a la bellesa i la salut -on participarien els balnearis i centres d'esbarjo-. Per Ramon Ramos, "aquest serà el misteri perquè les destinacions madures puguin competir amb les emergents".