ormalment a l'estiu acaben sortint notícies o articles que qüestionen Lloret de Mar com a municipi turístic. En aquest sentit des del Gremi d'Hostaleria de Lloret volem fer una reflexió sobre l'aportació positiva que el turisme té a la nostra vila. La majoria de lloretencs viuen de la realitat turística del municipi. Tothom entén l'efecte multiplicador del turisme, doncs genera vida al poble i llocs de treball. Sovint hi ha casos puntuals de queixes, però no és un atac contra el turisme, sinó la resposta contra una situació puntual.

A Lloret hi ha gent activa, dinàmica, emprenedora, amb creativitat, visió de futur, consciència crítica i una concepció actualitzada que ha de ser un lloc turístic on resultin compatibles: repòs, vacances, tranquil·litat, alegria i diversió, la vida de dia i l'oci de la nit. I des del Gremi volem deixar clar que a Lloret tenim tots els models de turisme. No podem parlar d'un únic model. És absurd dir que només hi ha turisme jove.

A Lloret oferim totes les tipologies de turisme, doncs a més del turisme jove i de sol i platja, també oferim turisme esportiu, familiar, de negocis i congressos, d'oci, gastronòmic, comercial, de natura, sènior (IMSERSO), de salut... A Lloret ve molta gent i de molts tipus. Però d'aquí a extrapolar que tot el turisme que ve a Lloret l'integren joves que vénen a emborratxar-se i fer escàndol és, a banda de malintencionat, del tot fals.

També volem destacar que a Lloret, en els darrers anys, s'ha fet un rellevant pla de millora qualitatiu en els seus 123 establiments d'hostaleria (a banda d'apartaments turístics i càmpings), i hem aconseguit enriquir la nostra oferta fins tenir 4 hotels de cinc estrelles, 26 hotels de quatre, 40 de tres, i un resort-spa de luxe. Només en turisme de luxe tenim el 60% de les places de cinc estrelles de la Costa Brava. Hem estat precursors d'un turisme rus familiar i de compres; gaudim d'un nivell de repetició altíssim; i som la segona població, després de Barcelona, en inversió hotelera. En cap lloc de la costa catalana hi ha tanta oferta de qualitat com Lloret.

A part, estem desenvolupant nous productes i atractius que no es basin únicament en factor climàtic de sol i platja, sinó que es complementin amb l'objectiu de desestacionalitzar i allargar la temporada i diversificar la cartera de productes. Hi ha el temps d'escoles, de gent gran, d'esportistes... Tot el públic és bo a priori, i la nostra feina, i la de tots, s'ha d'orientar a educar la gent perquè es comporti, acati les normatives i respecti el descans dels veïns.

Hi ha qui diu que el turisme de sol i platja s'està esgotant, i qui fa aquestes afirmacions és que no coneix gens el sector i, evidentment, no sap de què parla. El turisme de sol i platja no només no és dolent, ni està en decadència, sinó que ha estat, és i serà el nostre principal actiu. La majoria de públic que ens visita ho fa per la bona climatologia i per les platges. Ara bé, és cert que una part del client d'avui en dia vol fer més coses. I en aquest àmbit hem d'especialitzar-nos: en productes complementaris que augmentin la qualitat de l'estada dels turistes.

El nostre principal objectiu, ha de ser fer que la nostra clientela actual, i molt més la futura, marxi amb la sensació d'haver disposat de massa poc temps per fruir de totes les expectatives i experiències que els hi podem oferir. Per acabar, volem agrair l'esforç de tots els que treballen per un Lloret de qualitat, i insistir en què el camí de l'èxit passa inexcusablement per voler liderar el mercat, i per això, quan hom disposa d'un territori i uns continguts com els nostres, només té un secret que és el de la voluntat i el treball ben fet.