El camió d'una empresa de material de construcció va entrar al pont de la Ceràmica d'Olot, amb el braç mecànic de la grua elevat. La part superior de la grua quedar enganxada al pont de manera que el vehicle va patir una brutal frenada. L'aturada el va deixar sota el pont amb la part de davant sostinguda només sobre les rodes de darrere i amb l'estructura una mica torçada. El camió va haver de ser desenganxat del pont per una grua, mentre que una excavadora va haver de treure el tractor petit per treballs de construcció que duia a la caixa. Per sort, el conductor va resultat il·lès. Els treballs per resoldre la situació van durar unes 3 hores.

L'accident va tenir lloc al voltant de 2/4 de 9 del matí. Una hora, en què la carretera de Sant Joan de les Abadesses que passa per sota el pont i el carrer de Estorch i Siqués que passa per sobre suporten un trànsit important. La carretera, cada vegada més, és una via d'accés cap al centre d'Olot arran de la congestió que pateixen l'avinguda de Girona i el Vial Sant Jordi. Per la part de dalt, el carrer Estorch i Siqués, a través del pont, connecta amb la carretera de Riudaura. És una de les principals vies d'accés a l'Institut de Formació Professional la Garrotxa. Aquests fets van propiciar un embús que va ser solucionat en poca estona per la Policia Municipal d'Olot.

Els agents van haver de redistribuir la circulació desviant els cotxes d'entrada per l'avinguda de Sant Joan de les Abadesses i els que havien de circular per sobre van ser dirigits al carrer Berga i Boada.

Segons fonts de l'Ajuntament, una primera valoració ha dictaminat que s'han de substituir 2 bigues travesseres i un total de 6 bigues han quedat afectades . També han apuntat que la xarxa de ferros que reforça el formigó ha quedat afectada.

Ensorrar part del pont

Josep Maria Corominas (CiU), alcalde d'Olot, va explicar a Ràdio Olot que la reparació suposarà ensorrar una tercera part del pont. "Haurem de tirar a terra una tercera part del pont", va dir. Va quantificar en 6 les bigues afectades. Va indicar que les obres de reparació almenys duraran 2 mesos.

De moment, el trànsit per la carretera de Sant Joan de les Abadesses va quedar obert a partir d'ahir a les 6 de la tarda. Pel que fa a la part superior el pont està tallat. Tot i això, mentre durin els tràmits amb la companyia d'assegurances del camió, l'Ajuntament preveu obrir-lo en el sentit que va del centre cap a la carretera de Riudaura.

El pont de la Ceràmica és una estructura típica de l'eixamplament de la ciutat a les dècades dels setanta i dels vuitanta. En aquell moment es va construir sense gaires elements de bellesa. Van fer unes bigues de grans dimensions i les van posar d'una banda a l'altra. Els espais entre bigues van ser reforçats amb ciment i ferros i a sobre hi van habilitar una calçada.

L'alcalde d'Olot, Josep Maria Corominas (CiU), ahir, va dir que l'envergadura de les bigues allargarà el temps de la reparació. Corominas va apuntar que les hauren de fer per encàrrec.

La finalitat de la construcció del pont de la Ceràmica va ser connectar el centre d'Olot amb les urbanitzacions del Pla de Dalt. Es tracta d'una àrea residencial construïda sobre els terrenys agrícoles que es conreuen al costat de l'antic nucli urbà d'Olot.

L'expansió del Pla de Dalt va començar a finals de la dècada dels 70 i va continuar durant els següents 35 anys. La urbanitzacio va progressar en direcció al municipi veí de Riudaura i cap a l'est cap a la carretera de Sant Joan de les Abadesses. Ara la urbanització quasi connecta amb la carretera de Sant Joan de les Abadesses.