Els 81 quilòmetres de N-II entre la Jonquera i Maçanet de la Selva haurien d'estar desdoblats en un termini màxim de quatre anys. Així ho va anunciar ahir el conseller de Territori i Sostenibilitat, Santi Vila, que va afirmar que en els propers mesos ja hi podria haver novetats, i que el procés es podria veure accelerat gràcies a noves fórmules de finançament que el govern espanyol està estudiant. Vila va fer aquestes declaracions en una entrevista a RAC1 i va recordar que aquest és un tema del qual la Generalitat ja no en dubta "ni un mil·límetre", ni tampoc el Ministeri de Foment.

El conseller va recordar que en aquests moments ja s'està afrontant una solució definitiva per posar punt i final a un problemes que s'ha anat "cronificant històricament". En aquest sentit, va remarcar un cop més que la solució de prohibir el pas de grans camions per la N-II és de "caràcter excepcional" i "acotada en el temps". És per això que Vila va explicar que la ministra Ana Pastor està treballant per fer possible el desdoblament, i va assegurar que "en pocs mesos, fins i tot abans, tindrem notícies positives que faran que sigui la darrera legislatura que discutim sobre aquesta qüestió". Pel que fa a terminis, el conseller va assegurar que en un "escenari pessimista", el desdoblament complet hauria d'estar fet d'aquí a tres o quatre anys. "A un any vista tindrem tots els projectes executius acabats i per tant la licitació es podrà fer l'any que ve", va afirmar. Però Vila va anar fins i tot més enllà i va dir que si s'incorporen altres mètodes de finançament, l'obra completa podria estar feta en dos o tres anys.

Vila va afirmar ahir que el Ministeri d'Economia ha autoritzat a Foment per estudiar nous mètodes de finançament. Tal com va explicar el conseller, aquests són mètodes que a Catalunya ja s'han fet servir en altres obres com el desdoblament de l'Eix Tranversal, i fins i tot se n'ha "abusat", però que a l'Estat espanyol no tenen tanta tradició. Si finalment es pot optar per una d'aquestes opcions, Vila va dir que "segur que permetran desencallar aquesta situació".

El titular de Territori i Sostenibilitat va exposar finalment que només l'elevat nombre de morts que ha registrat aquesta via al llarg dels anys ja justifica una obra d'aquestes característiques.