L'arribada de l'autopista c-32 a Lloret de Mar passant per Blanes comença a veure la llum. Ahir, el conseller de Territori i Sostenibilitat, Santi Vila, va anunciar que s'ha desencallat la prolongació de la via i que hauria d'estar en marxa, almenys, abans que s'acabi aquesta legislatura, és a dir, abans del 2017. L'obra, de la qual s'han de construir vuit quilòmetres (des de Palafolls fins a Lloret de Mar) tindria un cost d'uns 60 milions d'euros que ha d'assumir el concessionari, Abertis. Si bé aquesta via és de pagament, el nou tram seria gratuït, sempre que només fos aquesta distància. La notícia va ser molt ben rebuda pels alcaldes de Lloret i Blanes. De fet, el batlle lloretenc, Romà Codina, va avançar que la perllongació podria estar en marxa a mitjans del 2015.

Santi Vila va fer l'anunci ahir en el programa Catalunya al dia-Girona, de Catalunya Ràdio. La via desemboca actualment a la carretera Gi-600 que porta a Blanes. Amb l'arribada a Lloret, va precisar Vila, "aconseguirem majors fluxos a la C-32, i per tant aconseguirem, en definitiva, també anar pacificant fins i tot la N-II en el seu tram més pròxim al litoral del Maresme, que continua tenint una excessiva utilització i, per tant, massa riscos de sinistralitat i de problemes". Segons el conseller, les obres podrien començar el 2015 i les previsions és que estiguin acabades a finals de la legislatura. Més endavant, la C-32 podria enllaçar amb la N-II.

L'arribada de la C-32 a Lloret de Mar és una reivindicació històrica dels municipis de la Selva marítima, com van recordar Codina i el batlle de Blanes, Josep Marigó, els dos municipis que en sortiran més beneficiats. Codina va manifestar que "no pot ser que la segona destinació turística de Catalunya encara no hi arribi l'autopista", per la qual cosa va valorar "molt positivament" l'anunci de Santi Vila. El batlle lloretenc va destacar que la perllongació de la C-32 beneficiarà tant els visitants de la vila com els mateixos lloretencs, que gaudiran d'un millor accés a la vila. Si les obres comencen l'any que ve, Codina creu que podrien acabar a mitjans del 2015. La perllongació arribaria fins a la rotonda gran de Fenals, al sector Papalús.

Marigó també es va mostrar molt satisfet perquè el conseller veu que "tenim un problema d'infraestructures" i perquè millorarà l'entrada i trànsit de Blanes ja que traurà molts vehicles que van a Lloret: "No es trobaran col·lapses. Tothom hi sortirà guanyant".