Va fugir després d'atropellar una dona a Palol de Revardit a l'autovia C-66. La vianant va resultar ferida greument i el vehicle implicat va continuar sense ajudar la víctima. No hi havia testimonis dels fets ni tampoc cap imatge però es va enxampar la responsable de l'accident després de la investigació duta a terme pel Grup de Recerca i Documentació (GRD) de la comissaria dels Mossos de trànsit de Girona. Amb l'anàlisi de diversos vestigis del cotxe, un retrovisor i l'òptica, els agents van poder determinar quin vehicle era, l'any que es va fabricar, el color, entre d'altres. Finalment, es va imputar una dona com a presumpta autora d'un delicte d'omissió del deure de socors. Aquest cas va passar el 4 de setembre del 2003 i l'endemà ja s'identificava la conductora del vehicle.

Aquests casos, els de fugida, són "les feines més agraïdes" asseguren agents del GRD ja que sense el seu ajut les famílies o les víctimes queden desemparades, sense saber qui és el culpable ja que els culpables deixen la víctima "tirada com un gos, ni a un gos li fan això", afirmen. Els membres de la unitat asseguren que es resolen un 90% dels casos a la província quan un conductor fuig sense adonar-se que ha topat amb algú o bé, fuig intencionadament i no socorre la víctima.

Aquesta és una de les tasques que desenvolupen els agents del GRD de la comissaria de trànsit de Girona que s'encarreguen de tot el que fa referència a "matriculació, circulació i utilització de vehicles". A més, donen suport als patrulles de Trànsit, a la resta del cos per exemple si els envien unes plaques de matrícula sospitoses i se'ls fa un informe pericial i també a les policies locals.

Una de les feines però que més ocupa els membres de la unitat és el dels vehicles d'importació que s'acaben matriculant aquí. Per això, tenen una relació amb les ITV que els passen la documentació dels vehicles i si detecten una errada o quelcom sospitós ho activen tot. De fet, el que detecten moltes vegades és que hi ha errades de complimentació però també que es reintrodueixen documents en desús perquè els han robat i les màfies els posen en circulació. S'anomenen "vehicles falsos" i els delinqüents normalment el que fan es robar un turisme i llavors, fan que tingui les característiques d'un que circula. Després roben o falsifiquen la documentació i a partir d'aquí els intenten vendre. En els temps de bonança econòmica els agents podien arribar a mirar uns 700 documents al mes i ara es troben entre 100 a 150 a tota la província. A més, la categoria dels vehicles que inspeccionen d'importació també ha canviat. Abans tots eren de luxe i ara tot són utilitaris que també es falsifiquen perquè es vènen més fàcilment.

Els vehicles que més entren a les ITV gironines provénen d'Alemanya i els que més es falsifiquen són italians. Els agents recorden que aparicions com "he trobat una ganga, se m'ha aparegut la Verge" quan algú adquireix un vehicle per un valor molt més baix són expressions de molts compradors que són víctimes de frau.

Però com aconsegueixen saber que el vehicle ha estat doblat per exemple? Els agents del GRD relaten que el primer pas que fan quan els arriba un vehicle és mirar la documentació quan passa la ITV i que si veuen quelcom que no els quadra, el fan portar a comissaria i revisen diversos detalls.

Aquests vehicles solen ser nous o de màxim de 3 anys i els policies s'encarreguen de mirar els detalls que els identifiquen com ara els vidres que porten una numeració, les rodes, l'interior del vehicle, la seva homologació, entre d'altres. Però sobretot miren que la marcació del número del vestidor sigui el que ha de ser i també la placa de matrícula del fabricant, una altra numeració. Per exemple, apliquen productes per veure si la garantia de planxa ha canviat i qualsevol anomalia o canvi els indica que el vehicle està falsificat. De fet, els membres d'aquesta unitat dels Mossos recorden que el número de bastidor és l'ADN del vehicle i asseguren que un cop el destrueixen, ells s'encarreguen de reconstruir l'ADN i els toca identificar el vehicle que es tracta. Quan es troben amb un vehicle fals i l'aconsegueixen identificar, després passen la informació al jutge. El que es troben més són vehicles doblats, ja que el delinqüent compra la documentació d'un vehicle al mercat negre i llavors, el doblen i el vènen.