El diputat d'ICV-EUiA al Parlament per Girona i president de la formació a la demarcació, Marc Vidal, va fer públiques ahir les esmenes gironines als Pressupostos Generals de l'Estat per al 2015. En total, des de Girona s'han presentat 23 esmenes mitjançant el grup de l'Esquerra Plural al Congrés dels Diputats amb l'objectiu de millorar la inversió de l'Estat a les comarques gironines, i equiparar-la a la mitjana estatal en termes d'inversió per habitant.

Així, de les més de vint esmenes presentades, nou corresponen a partides a donar de baixa, amb un valor d'1,6 milions d'euros, on s'inclouen tots els projectes de construcció de l'autovia A-2 (el desdoblament de la N-II) al nord de Girona en considerar que "no és una infraestructura prioritària per al territori donat que existeixen alternatives més eficients, com l'autopista AP7, i de la que reclamem el seu rescat per fer una gestió de les infraestructures de mobilitat més eficient i sostenible", va afirmar el diputat Vidal.

Aquestes partides pressupostàries es destinarien a 3 projectes ja existents d'ordenació d'accesos i recuperació d'espais naturals i de sistemes litorals, com la platja de la Rubina de Castelló d'Empúries o el litoral de Blanes i la desembocadura del riu Tordera. "No tot és negatiu. Encara que no es van acceptar les esmenes d'addició que vam fer l'any passat, la dotació per al control de la regressió de les platges al litoral gironí s'ha més que triplicat per al 2015, fins al milió d'euros", va indicar. Va afegir que "la inversió total a les nostres comarques és una presa de pèl si la comparem amb qualsevol altre territori de l'Estat".

Des de les comarques gironines s'han incorporat 11 noves esmenes (vuit al Ministeri de Foment i tres al de Medi Ambient, i Medi Rural i Marí) en les quals es demana una inversió addicional en les infraestructures ferroviàries de 6,25 M€ i actuacions puntuals en el medi natural.

Entre aquestes s'ha inclòs una esmena per crear una partida o un fons d'indemnització per a compensar els danys i els efectes de les obres del TAV a Girona, tant per cobrir els danys ocasionats com els futurs que puguin sorgir.

A més, aquest any s'ha esmenat la redacció del projecte de desdoblament parcial de la línia Barcelona-Puigcerdà; la construcció del tercer rail fins a Portbou; l'adequació i manteniment de les estacions de trens de Camallera i d'Hostalric; i la redacció dels projectes de soterrament del tren convencional a Girona perquè el projecte no desaparegui.