Vuitanta-quatre professors universitaris, experts i mestres en actiu d'arreu de l'Estat van participar ahir i dimecres en unes jornades per determinar les competències que ha de tenir un bon mestre. L'activitat l'ha organitzat l'equip de recerca «Adquisició de Know How professional docent» que dirigeix el doctor Joan Teixidó, de la Facultat d'Educació i Psicologia de la Universitat de Girona.

La recerca forma part d'un dels projectes ajuts de recerca en millora i innovació de la formació inicial de mestres (Armif, 2014), promoguts pel Departament d'Ensenyament de la Generalitat de Catalunya. Entre els experts assistents hi havia el president del Consell Escolar de Catalunya, Ferran Ruiz, i el coordinador del Programa Millora i Innovació de la Formació de Mestres, Miquel Martínez. D'altres centres universitaris, hi van acudir José Luis Bernal, de Saragossa; Maria Rosa Oria, d'Extremadura; Miquel Oliver, de Balears, i Carme Armengol, de la Universitat Autònoma, entre d'altres.

Els eixos de la recerca

Aquesta setmana a Girona s'ha dut a terme la primera fase del projecte, que consisteix a identificar i caracteritzar algunes competències transversals dels mestres. Per fer-ho, van partir de l'anàlisi bibliogràfica i, sobretot, de les aportacions d'experts i docents en actiu. La recerca se centrarà en establir i mantenir normes i rutines d'aula, negociar en el si de l'equip docent, dirigir una agrupació coral escolar i utilitzar les xarxes socials.