L'hospital Josep Trueta és el més ben valorat segons les enquestes de l'ICS

Les opinions dels usuaris de l'Institut Català de la Salut atorguen al centre gironí un índex de fidelitat del 94,9%

08.08.2015 | 07:27
Façana de l´Hospital Josep Trueta, l´hospital més ben valorat segons els usuaris de l´ICS.

Els usuaris de l'Institut Català de la Salut (ICS) han realitzat una enquesta per tal de valorar l'atenció que reben en les consultes d'atenció especialitzada ambulatòria, ubicades en hospitals i en alguns centres d'atenció primària.

El centre de Catalunya que ha obtingut una millor valoració ha estat l'Hospital Josep Trueta de Girona, que ha estat puntuat globalment amb una nota de 8,41 i ha obtingut un índex de fidelitat del 94,9% que el situen a la parta alta de la llista. També destaquen els resultats de l'Hospital Verge de la Cinta, amb una nota global de 8,30 i un índex de fidelitat del 89,9%; els de l'Hospital Germans Trias, que és valorat amb un 8,18 i un índex de fidelitat del 91%, i els de l'Hospital de Bellvitge, valorat amb un 8 i un índex del 90%.

En l'estudi s'hi inclouen els 46 centres que ofereixen atenció especialitzada ambulatòria a Catalunya, onze dels quals estan gestionats per l'ICS. Es tracta de l'Hospital Arnau de Vilanova de Lleida, l'Hospital Joan XXIII de Tarragona, l'Hospital de Tortosa Verge de la Cinta, l'Hospital de Girona Doctor Josep Trueta, l'Hospital Vall d'Hebron, l'Hospital Germans Trias i Pujol, l'Hospital de Viladecans, l'Hospital de Bellvitge, el Centre d'Atenció Especialitzada (CAE) Dr. Barraquer de Sant Adrià de Besòs, el CAE Santa Coloma de Gramenet i el CAE Just Oliveras de l'Hospitalet de Llobregat.

En general, els usuaris de l'ICS destaquen especialment el temps que els ha dedicat l'especialista, la informació rebuda, el tracte dels metges i el seguiment del seu problema de salut. Entre els aspectes que se situen per sota de la mitjana de Catalunya, destaquen els que fan referència a la sala d'espera: comoditat, temps de permanència a la sala i quantitat de persones que s'hi esperen.

Valoració general

Els usuaris de l'Institut Català de la Salut (ICS) valoren amb un 7,83 l'atenció que reben en les consultes d'atenció especialitzada ambulatòria, ubicades en hospitals i en alguns centres d'atenció primària. El grau de fidelització també és elevat, i se situa entre el 72,5% i el 94,9%. Això vol dir que de cada mil persones entrevistades, entre 725 i 949 responen que voldrien tornar a ser atesos en el centre. Aquestes dades es desprenen dels resultats del Pla d'Enquestes de Satisfacció (PLAENSA) 2014 del Servei Català de la Salut (CatSalut), sobre atenció sanitària especialitzada ambulatòria.

L'enquesta conté un total de disset preguntes referents al grau de satisfacció amb el temps d'espera, condicions de les instal·lacions, qualitat de l'assistència sanitària, informació facilitada als pacients, tracte dels professionals, coordinació entre els professionals de medicina de família i els altres especialistes, i seguiment del problema de salut. A més a més de les citades anteriorment al final de l'enquesta s'hi afegeix una pregunta referent al grau de satisfacció global i una altra referent a la fidelitat. Aquesta informació queda recollida a la Memòria de l'activitat de l'ICS en aquest 2014.

Compartir a Twitter
Compartir a Facebook
L'últim El més llegit
Enllaços recomanats: Premis cinema