Convidar bloguers internacionals perquè visquin com la gent del territori

El Patronat de Turisme de Girona impulsa un programa específic de llarga estada perquè líders d'opinió a les xarxes generin continguts sobre la destinació

12.08.2015 | 10:49
Eric i Amber Hoffman, del portal d´aventures gastronòmiques ´With Husband in Tow´, durant la seva estada a terres gironines · Patronat de Turisme Costa Brava Girona

Viure a un apartament, anar a comprar al mercat, parlar amb la gent dels pobles o menjar als restaurants més típics. Aquestes són algunes de les coses que fan els bloguers que participen al 'Resident Bloggers', un programa impulsat pel Patronat de Turisme. A diferència d'altres viatges pensats per a bloguers, en aquest programa es busca que aquells que visiten la demarcació se sentin com a locals i que escullin, al seu aire, què volen visitar i sobre què volen escriure. Abans, però, han de presentar un projecte sobre les audiències que tenen i quins continguts els interessen. Ja han visitat la destinació set bloguers que acumulen milers de seguidors. S'hi han estat de dues a set setmanes.

L'objectiu d'aquest programa és que la generació de continguts sobre la destinació vingui a través de persones externes a l'organisme, un aspecte que dóna "més credibilitat" a la informació que es troba a Internet.

Per això, el Patronat de Turisme ha impulsat aquest any un programa específic per rebre bloguers internacional perquè escriguin sobre la destinació però no formant part d'un viatge organitzat sinó que puguin escollir lliurement què volen fer. Abans, però, han de presentar una proposta acurada per tal que el patronat faci una selecció.

Aquest programa es va donar a conèixer l'any passat durant el congrés per a bloguers de viatges TBEX que es va fer a Atenes. Des de llavors, han rebut més d'una trentena de peticions de tots els racons del món. "Per fer la selecció mirem que siguin persones que tinguin una audiència àmplia i que hi hagi un equilibri entre bloguers que vulguin parlar del Pirineu, de la Costa Brava i també dels diferents productes que ofereix la destinació", explica la responsable del departament online del patronat, Gemma Suñer.

Viure com la gent del territori

La principal diferència entre el 'Resident Bloggers' i la resta de viatges de premsa pensats per a aquest col·lectiu és que, en aquest cas, el patronat només els gestiona el viatge i els facilita allotjament. A partir d'aquí, són els mateixos bloguers els que poden escollir què volen veure, a quins llocs volen menjar i com volen viure.

"No venen aquí de vacances sinó a treballar, i per això no s'estan a un hotel", explica Suñer. La voluntat és que durant les setmanes que s'estan a la destinació visquin com ho fa la gent de Girona, vagin a comprar al mercat, aprenguin les receptes del territori i parlin amb la gent. La responsable d'online destaca també que no es paga res als bloguers ni se'ls planifica l'agenda, tot i que sí se'ls faciliten contactes o informació sobre aquelles activitats que més els interessen.

És per això que aquest programa preveu que les estades siguin més llargues del que ho són habitualment als blog trips. De mitjana, s'estan entre dues i set setmanes al territori.

Primeres experiències positives

El primer semestre de 2015, ja han format part d'aquest programa set bloguers internacionals. Segons reconeix Suñer, estan satisfets de com ha funcionat i estan a l'espera que acabin de penjar tots els continguts que han generat. "Són persones que tenen una agenda molt atapeïda i que, en alguns casos, treballen amb formats com el vídeo que requereix temps per a l'edició, per això la generació de continguts és lenta", ha assenyalat. El patronat monitoritza tots els continguts que creen aquests bloguers i també en fa difusió. De fet, el 98% de la informació que l'organisme penja a les xarxes socials està creada per terceres persones per tal de donar-hi més difusió.

Fins ara han passat per la destinació la parella de bloguers canadencs Dave Bouskill i Deb Corbeil, propietaris del blog 'The Planet D' que té 2,5 milions de visitants anuals; l'australiana Ruth Johnston, del portal de viatges adreçat a famílies que viatgen amb nens 'Exploramum & Explorason', de 258.000 visitants únics; el nord-americà Tim Anderson i la mexicana Cristina Barrios del portal 'Marginal Boundaries', amb prop de 3 milions de visites mensuals als seus canals de xarxes socials; l'escriptora i il·lustradora nord-americana Candace Rardon que realitza il·lustracions de totes les destinacions que visita i els bloguers especialitzats en gastronomia i viatges Eric i Amber Hoffman, del portal d'aventures gastronòmiques 'With Husband in Tow', amb més de 13.000 pàgines vistes mensuals al seu web i 22.000 seguidors a xarxes socials.

Aquesta tardor es reprendrà el programa amb la visita de la bloguera de viatges en família Nadine Hill, membre del major col·lectiu de bloguers de famílies i estil de vida de Regne Unit 'BritMum' (visitarà la Garrotxa i el Pirineu de Girona), i del bloguer de Nova Zelanda Lawrence Norah, del blog fotogràfic 'Finding the universe', entre d'altres.

Suñer ha explicat que volen avaluar l'impacte d'aquest projecte al llarg d'aquest any abans de començar a planificar el següent. Tot i això, el patronat té sobre la taula propostes de bloguers que ja volen unir-se al programa el 2016. "Si volguéssim ja tindríem l'agenda plena", reconeix.

Compartir a Twitter
Compartir a Facebook
Enllaços recomanats: Premis cinema