L'Hospital d'Olot millora les cues amb nous aparells informàtics

Han posat indicadors del temps d'espera per als pacients lleus a la sala d'espera d'urgències

24.08.2015 | 07:16
Els aparells van ser posats en servei fa pocs dies i ja són d´ús corrent.

L'Hospital d'Olot ha posat en servei aparells de recepció de pacients. Es tracta d'un sistema informatitzat que funciona amb el DNI, la targeta sanitària i el codi de barres del full de citació. El pacient introdueix la targeta a l'aparell o posa el codi de barres al lector i aquest li dóna un número d'atenció i li indica, on ha d'anar.

Un cop el pacient està situat a la sala d'espera, pot obsevar una pantalla que mostra números. Així sap que quan surt el seu número pot entrar a la sala d'atenció del metge. El sistema dóna tranquil·litat al pacient que disposa d'una perspectiva del temps d'espera. Un cop ha feta la visita, el pacient pot tornar a la màquina i treure'n un justificant per presentar-lo a la feina

La màquina, encara, va més enllà perquè un cop el pacient ha entrat la targeta, la informació va a l'ordinador de la sala del metge. D'aquesta manera l'auxiliar o l'administratiu coneixen tota la gent que està recepcionada i no han de sortir a veure la gent que està a la sala d'espera.

L'Hospital d'Olot ha incorporat el sistema a les àrees de consultes externes, rehabilitació i radiologia. Es tracta de les àrees de més ús per part dels pacients.

Una altra innovació de l'Hospital ha estat la incorporació d'un nou sistema d'informació a la pantalla de la sala d'urgències. Es tracta d'un servei, on l'espera no va per torn d'arribada, sinó que els pacients en estat de més gravetat són atesos amb més immediatesa. El nou sistema permet que els pacients de nivells més lleus puguin disposar d'una aproximació del temps d'espera.

La intenció és gestionar més bé les cues del dia a dia. La gestió informatitzada de les esperes també ha estat incorporada a l'hospital Josep Trueta de Girona i a d'altres hospitals.

La millora de la gestió informàtica tant en temàtiques de recepció i de gestió com en l'intercanvi d'informació mèdica amb d'altres hospitals va ser una de les prioritats en la posada en servei de l'Hospital d'Olot i comarcal de la Garrotxa. Sobretot van indicar que millorarien la velocitat en l'enviament de radiografies i d'altres elements d'informació referents a les patologies dels pacients.

Compartir a Twitter
Compartir a Facebook
L'últim El més llegit
Enllaços recomanats: Premis cinema