El Club Nàutic Port d'Aro projecta la construcció d'un nou espigó a 75 metres al sud de l'actual, davant del paratge protegit de Punta Prima. Així ho preveu el projecte que la UTE, formada per Sierra de Mias, i la fins ara direcció del port van presentar a la Generalitat per fer-se càrrec de la concessió, que caduca l'any que ve, i que la Direcció General de Transports i Mobilitat ha resolt favorablement. D'altra banda, els nous adjudicataris del club nàutic volen eliminar 250 amarratges i deixar fora les embarcacions de petita eslora per prioritzar l'espai per a d'altres més grans. La nova concessió s'inicia al març del 2016.

Punta Prima es troba situada a l'entrada del port i tanca l'àmbit de la platja sa Conca, inclosa dins de la ciutat residencial de s'Agaró, que és Bé Cultural d'Interès Nacional en la categoria de "Patrimoni Històric" i que disposa d'un Pla Especial de Protecció. També, consta com a paratge protegit segons el Pla d'Ordenació Urbanística Municipal (POUM) de Platja d'Aro aprovat el passat 2012, que el defineix d'"alt valor paisatgístic i ambiental".

La resolució de la Direcció General de Transports i Mobilitat del Departament de Territori i Sostenibilitat no esmenta l'impacte ambiental que pot suposar la construcció de l'espigó davant d'un paratge natural protegit i destaca aquesta mesura per "l'efectivitat de reducció de l'agitació interior i en bocana respecte els temporals de garbí i llevant en més del 50%".

Segons el Departament de Territori i Sostenibilitat, el projecte guanyador del concurs no preveu cap afectació en l'espai natural. No obstant això, el portaveu del col·lectiu de socis contraris al projecte, Rafael Arau, ha sentenciat que "qualsevol persona que sigui una mica sensible amb el territori tirarà enrere aquesta bestiesa". Arau ha deixat clar que faran "tot el possible" perquè la construcció de l'espigó no tiri endavant, ja que el nombre de socis que han mostrat la seva oposició ja representen el 25% del total.

La construcció del nou espigó, però, no és l'únic aspecte que ha causat indignació entre una part important del col·lectiu de socis del club. També ho és l'eliminació prevista de 250 amarratges i la reducció dels de poca eslora per prioritzar els de 12-15 metres, un fet que comportarà l'exclusió del club d'una gran part les embarcacions inferiors als vuit metres, una informació que segons apunten la UTE va ocultar per no donar pistes a altres membres que formaven part de l'altra societat que optava a gestió.