Més de 40 càmpings gironins participen a la fira de Stuttgart

Els establiments gironins aposten per l'especialització i es classifiquen en les guies segons les activitats

16.01.2016 | 09:25

Més d'una quarantena de càmpings gironins participen des d'aquest dissabte fins al 24 de gener al CMT de Stuttgart, una de les fires més importants del sector que rep més de 240.000 visitants. Enguany, els càmpings gironins han apostat per l'especialització i han editat una guia on, en lloc d'aparèixer classificats per àrees geogràfiques, s'ordenen segons les activitats que ofereixen al visitant, com el cicloturisme, els esports nàutics, el golf o el vi, entre d'altres. Stuttgart és la primera parada d'una ruta internacional per fires importants del món del càmping. Entre d'altres, els càmpings gironins faran promoció a certàmens d'Utrecht (Holanda), Brusel·les (Bèlgica) o Essen (Alemanya).

Els càmpings gironins aposten per l'especialització per captar nous clients i les accions de promoció que duran a terme aquest 2016 estaran enfocades a donar a conèixer aquesta especialització en activitats o productes. Entre d'altres, els establiments s'han especialitzat en activitats de cicloturisme, turisme familiar, esports nàutics, turisme cultural, golf, vi o glamping.

L'Associació de Càmpings de Girona participa a la fira amb un estand convencional però també, seguint la línia de l'especialització, estarà present en un saló específic dedicat al cicloturisme. «Al client nou se l'ha de seduir a través de l'experiència i per això apostem per l'especialització per activitats», ha destacat el president.

25% de campistes, alemanys

El CMT és un certamen molt important per l'Associació de Càmpings de Girona ja que, segons recorda el president, Miquel Gotanegra, els turistes alemanys són uns dels principals clients dels càmpings gironins: representen el 25% del total de visitants que reben. A més, Alemanya és un país amb molta tradició de fer vacances anant de càmpings.

Segons exposa Gotanegra, a Catalunya entre un 5% i un 7% de la població escull aquesta tipologia d'allotjament quan, al país germànic, aquesta xifra s'enfila en algunes regions fins al 25%. Per això, la fira d'Stuttgart és «estratègica» per als càmpings gironins.L'ocupació als càmpings de la demarcació va créixer la temporada d'estiu passada en un 3% en relació a l'any anterior. Aquesta dada és important perquè va capgirar la tendència dels darrers set anys.

Entre els públics que van registrar un increment hi ha, precisament, els turistes alemanys, juntament amb els holandesos, els anglesos i també el visitant estatal (sobretot procedent del País Basc).

Compartir a Twitter
Compartir a Facebook
Enllaços recomanats: Premis cinema