El Patronat espera un fort increment del turisme belga aquest any a la Costa Brava

La situació a Grècia i Turquia pot afavorir el litoral gironí, els hotels del qual van rebre l'any passat uns 100.000 belgues

04.03.2016 | 07:07
Uns 120 operadors i una vintena de periodistes belgues van assistir als actes organitzats pel Patronat

Cent vint agents i operadors turístics belgues i vint periodistes especialitzats en cultura i turisme de Brussel·les han assistit als actes promocionals i comercials impulsats pel Patronat de Turisme Costa Brava Girona per donar a conèixer l'oferta turística de la destinació per al 2016 al mercat belga. Segons l'Observatori d'Empresa i Ocupació, Catalunya és la principal destinació dels turistes belgues que viatgen a l'Estat espanyol, amb un 26,3% de quota de mercat. Durant el període de gener a setembre de 2015, Catalunya va rebre 488.500 turistes belgues, i es calcula que la xifra d'arribades anual se situa a l'entorn dels 600.000. La despesa mitjana per persona se situa al voltant dels 720 euros, i la despesa total, en 450 milions d'euros (dades de 2014).

Dimarts es va clausurar a l'Espai Catalunya Europa de la Delegació del Govern davant la Unió Europea a Brussel·les l'exposició itinerant Dalí, Breaking News, amb una visita especial adreçada a mitjans de comunicació belgues. La mostra està impulsada per la Diputació de Girona, el Patronat de Turisme Costa Brava Girona i l'Agència EFE. L'exposició, formada per 40 fotografies del Dalí més mediàtic, i que projecta els atractius i recursos paisatgístics de la Costa Brava, va inaugurar-se el 10 de setembre, i, després de cinc mesos i mig, es clausura havent rebut la visita de més de 2.600 persones.

Setze periodistes especialitzats en temes de cultura i turisme -De Morgen, De Standard, Travel Magazine- van seguir la visita de clausura, conduïda pel comissari de l'exposició, David Álvarez, delegat d'EFE a Girona. A l'acte, hi van assistir Pere Vila, president de la Diputació de Girona i del Patronat de Turisme Costa Brava Girona, i Amadeu Altafaj, delegat del Govern de Catalunya davant la Unió Europea a Brussel·les. A la fi de la visita, els assistents van visualitzar el vídeo promocional de la destinació, i se'ls va oferir un còctel elaborat pel col·lectiu La Cuina del Vent.

Presentació audiovisual
Posteriorment, a la tarda, a l'emblemàtic Hotel Métropole de Brussel·les, va tenir lloc el workshop de la Costa Brava i el Pirineu de Girona en què quinze entitats i empreses gironines dels sectors de l'allotjament, agències de viatges receptives, clubs de golf i empreses d'activitats de turisme actiu van mantenir entrevistes amb més d'un centenar d'agents i operadors turístics belgues per donar a conèixer els productes específics de la destinació per a la temporada 2016.

La reunió de treball i d'intercanvi entre professionals va anar seguida d'una presentació audiovisual de la destinació Costa Brava i Pirineu de Girona adreçada als agents de viatges i mitjans de comunicació assistents, així com d'una intervenció de Marta Felip, vicepresidenta del Patronat de Turisme Costa Brava Girona. L'acte va finalitzar amb un sopar elaborat amb productes gironins pel col·lectiu La Cuina del Vent.

El president de la Diputació de Girona i del Patronat de Turisme Costa Brava Girona, Pere Vila, en relació amb l'acció i les converses mantingudes amb operadors turístics belgues, va pronosticar un creixement del nombre de turistes d'aquell país a les comarques de Girona de cara a 2016. Vila ho va justificar per la qualitat de l'oferta turística gironina, per la competitivitat dels preus i per la situació inestable en països com ara Grècia i Turquia.

Compartir a Twitter
Compartir a Facebook
Enllaços recomanats: Premis cinema