L'Agència Catalana de la Joventut del Departament de Treball, Afers Socials i Famílies obre avui a les 12 del migdia el període de preinscripcions del programa d'activitats de lleure "L'estiu és teu!", que estarà obert fins al dimecres 6 d'abril. La iniciativa, que enguany arriba a la seva 22a edició, ofereix experiències de fins a dues setmanes a infants i joves de 5 a 16 anys a través de la Xarxa Nacional d'Albergs Socials de Catalunya (Xanascat).

Les modalitats d'estades a escollir són: música (14 estils i 22 instruments a triar), idiomes (anglès, francès o alemany), esportives (futbol, bàsquet, handbol), multiesportives (20 modalitats), combinat d'anglès i multiesportives, combinat d'anglès i astronomia, enginy, circ, teatre, veu, cinema, natura, excursionisme i descoberta de Barcelona.

El nombre total de places que s'ofereixen és de 8.124. Les places per a l'aprenentatge d'idiomes -anglès, francès o alemany-, continuaran essent protagonistes de l'oferta, ja sigui com a estades d'idiomes pròpiament (1.830 places aquest 2016) o com estades que combinen idiomes amb una altra activitat (4.035 places). Les places amb idiomes representa el 62% de l'oferta global de "L'estiu és teu!", tres de cada cinc places.

El programa incorpora aquesta edició millores en les condicions de contractació, reserva i anul·lació de torns. En aquest sentit, es permetrà fraccionar el pagament de les estades en tres vegades. Així mateix, s'han creat preus diferenciats segons el període, l'alberg i la tipologia de l'activitat.

Pel que fa al procés de preinscripcions, també s'ha millorat l'accessibilitat al portal de reserves i s'ha endarrerit el període (fins a finals de març) per donar més temps de decisió a les famílies. D'altra banda, el procés d'autoadjudicació directe de places disponibles després de la celebració del sorteig, també s'ha simplificat i serà més àgil.

Pel que fa a la informació prèvia del programa, aquesta edició comptarà, per primera vegada, amb xerrades per a pares i participants durant el període de preinscripció a Barcelona, Tarragona, Girona i Lleida amb l'objectiu d'oferir una informació més directa i personalitzada.