El Departament de Territori i Sosteniblitat preveu estrenar abans que acabi l'any tres noves línies de bus exprés que enllaçaran la ciutat de Girona amb la Costa Brava.

La conselleria s'ha posat el 2016 com a data límit perquè la capital de la província tingui una connexió amb Torroella i l'Estartit; una altra amb Palamós i una altra amb Blanes i Lloret.

A principis d'any el Govern català va anunciar que durant el primer semestre de 2016 la demarcació posaria en funcionament aquests tres nous trajectes. Tanmateix, de moment cap d'aquestes ha entrat en funcionament i Territori no ha aclarit si ho farà abans de juliol o després de l'estiu.

Les rutes anunciades s'afegiran a la de Girona-Olot (operada per Teisa), l'única de bus exprés que actualment està en funcionament.

D'aquesta manera, si es compleixen les previsions de Territori, abans de 2017 les comarques gironines tindran quatre de les sis rutes que va preveure quan va iniciar el servei el 2014.

La conselleria no va donar més detalls sobre l'entrada en funcionament o la freqüència de les línies, si bé no descarta la possibilitat que s'acabi endarrerint fins a octubre, una vegada l'administració hagi acabat de concretar el servei amb els ajuntaments.

Quan els busos entrin en funcionament encara faltaran dues línies per iniciar: les de Figueres-Roses i Girona-Santa Coloma de Farners, rutes per a les quals Territori encara no ha fixat cap data.

Territori va posar en marxa les línies de bus exprés a tot Catalunya per donar resposta als trajectes interurbans amb més demanda. El servei funciona com un bus "d'alta velocitat" que aprofita els carrils preferencials i les prioritats del vehicle per escurçar el temps de trajecte.

El de Girona-Olot, per exemple, tarda menys d'una hora a fer el recorregut. A més, ofereix diversos avantatges als usuaris, com ara internet gratuït.

Durant els primers sis mesos de funcionament, la línia de bus exprés Girona-Olot va portar un 20% més de passatgers que abans de la seva implementació.