Els turistes que vénen a Girona a jugar a golf creixen un 67% en dos anys

Una vuitantena d'operadors turístics del sector del golf de 25 països se citen a la Costa Brava

23.05.2016 | 17:42
Turistes jugant en un camp de Gualta

La xifra de turistes que vénen a jugar a golf a Girona ha crescut un 67% en dos anys i, actualment, a l'entorn de 103.000 visitants de la destinació practiquen aquest esport.

La xifra s'ha donat a conèixer durant la presentació de la IAGTO Costa Brava Trophy 2016, organitzat per una associació que concentra més de 600 operadors turístics del món del golf i que es farà al llarg d'aquesta setmana a les comarques gironines.

L'esdeveniment vol donar a conèixer l'oferta de golf de la destinació i també la gastronomia, i s'hi impliquen 47 empreses gironines.

El turista de golf té una despesa més alta que la resta (un 120% més) i, segons les dades del Patronat de Turisme, a Girona es deixa de mitjana uns 190 euros diaris. A més, molts procedeixen de països nòrdics i, per tant, vénen a jugar a golf durant els mesos freds (de tardor a primavera) i ajuden a desestacionalitzar la temporada turística.

Durant tota aquesta setmana, fins a una vuitantena d'operadors turístics associats a IAGTO visitaran els diferents camps de golf de la demarcació de Girona per veure de primera mà els serveis que ofereixen i també conèixer altres atributs de la destinació, com són la gastronomia i el vi.

En paraules del president de la Diputació de Girona, Pere Vila, aquest és l'esdeveniment més important de l'any dels que organitza el Patronat de Turisme. "És una acció que ens aporta valor afegit, té capacitat de retorn i transcendència", ha valorat.

Segons ha explicat el president d'IAGTO, Peter Walton, a banda dels diferents viatges per conèixer els camps de golf i l'oferta gastronòmica (s'han preparat àpats al Castell de Sant Gregori i també al Mas Marroch dels germans Roca) també hi ha un congrés. Aquest es farà dimecres a l'Auditori de Girona i està previst que hi hagi fins a 1.200 reunions breus entre els operadors i les empreses locals per tal d'establir contactes. Els 80 operadors internacionals provenen de 25 països, alguns dels quals de fora d'Europa com la Xina, la Índia, el Canadà o els Estats Units.

Walton ha assegurat que la Costa Brava és una destinació que disposa de tots els elements per atraure més jugadors de golf i creu que anirà en augment i que la celebració de l'esdeveniment permetrà generar més negocis. "És una destinació seriosa i ben situada, a 45 minuts en cotxe de Girona hi ha fins a 13 camps de golf i 11 Pitch&Putt i, a més, disposa d'un bon clima i d'una excel·lent gastronomia i opcions d'oci", ha destacat.

VÍDEO PROMOCIONAL DELS CAMPS DE GOLF GIRONINS

Compartir a Twitter
Compartir a Facebook
Enllaços recomanats: Premis cinema