El tren de nit Portbou-París seguirà un any més per la petició dels usuaris

Una de les entitats que demanava mantenir el trajecte apunta que «hi ha el perill» que el servei acabi un quilòmetre abans de la frontera i que es retardi la seva recuperació prop de mig any · La campanya a Change.org supera les 16.000 signatures

28.12.2016 | 09:33
El tren de nit Portbou-París seguirà un any més per la petició dels usuaris

El tren nocturn entre Portbou i París es mantindrà un any més. La Plataforma del Transport Públic (PTP) va anunciar ahir que, gràcies a les signatures recollides –que a la plataforma Change.org han superat les 16.200 firmes–, s´ha aconseguit donar continuïtat a aquest servei. També l´Associació d´Usuaris del tren Perpinyà-Portbou va confirmar ahir que es recuperarà el trajecte ferroviari de nit Portbou-París. Ara bé, aquesta entitat va apuntar que «hi ha el perill» que el tren nocturn del recorregut entre Portbou i París «s´aturi a un quilòmetre abans de la frontera», cosa que «eliminaria les correspondències amb els trens espanyols».

De moment, la Regió d´Occitània ha comunicat que s´ha establert un acord amb l´Estat per mantenir l´any 2017 el tren de nit Portbou-París. De fet, la SNCF –l'operadora ferroviària pública de França– hauria rebut l'ordre de reprendre l'explotació. D´aquesta manera, les organitzacions van apuntar ahir que la mobilització dels usuaris, dels sindicats i dels càrrecs electes ha demostrat que el tren nocturn correspon a un model de transport «compatible amb el medi i l´eficàcia econòmica». És per això que l´Associació d´Usuaris va felicitar «tothom que hagi contribuït a aquesta primera victòria», que ha constat «que es pot obtenir el manteniment i el retorn dels trens de nit».

Així mateix, l´entitat va avançar que, encara que s´ha decidit mantenir aquest servei entre Portbou i París, la SNCF vol retardar la recuperació prop de mig any, «cosa que fa necessari seguir aplegant signatures en defensa de la circulació d´aquest tren». Fa unes setmanes, l'operadora ferroviària francesa va anunciar que eliminaria aquesta connexió de la graella dins una retallada generalitzada de les rutes nocturnes, que considerava «poc rendibles». Llavors, arran de la decisió, desenes d'afectats d'arreu de l'Estat francès es van unir per reclamar el manteniment de l'horari de nit. De fet, els passatgers es van manifestar en estacions com Perpinyà i Cervera de Marenda, a part de fer la campanya a Change.org. La connexió París-Portbou és una de les rutes més històriques entre França i les comarques gironines.

Compartir a Twitter
Compartir a Facebook

Comarques

Primera bonificació de l´IBI a Cassà a un veí per cedir un pis a la borsa de lloguer social

Primera bonificació de l´IBI a Cassà a un veí per cedir un pis a la borsa de lloguer social

Els ciutadans poden gaudir d'una rebaixa del 30% si s'acullen a la mesura · En marxa els...

ICV alerta de la perillositat per a vianants i ciclistes de tres camins a Banyoles

ICV alerta de la perillositat per a vianants i ciclistes de tres camins a Banyoles

El grup de l'oposició adverteix que el nou pont de Can Puig augmentarà el trànsit de veïns i...

Alemanya exposa restes de felins amb dents de sabre del Museu Arqueològic banyolí

Alemanya exposa restes de felins amb dents de sabre del Museu Arqueològic banyolí

Un centre d'investigació de Shöningen exhibeix diverses peces provinents del jaciment d'Incarcal,...

L´institut La Garrotxa només té un 3% de graduats d´FP buscant feina

L´institut La Garrotxa només té un 3% de graduats d´FP buscant feina

El 47% de joves titulats en cicles de grau mitjà han trobat feina i el 72% en els graus superiors

Ocupació Més de la meitat dels contractes del projecte, al sector privat

Ocupació Més de la meitat dels contractes del projecte, al sector privat

Més de la meitat dels contractes (el 53%) s'han formalitzat en el sector privat. La resta,...

Enllaços recomanats: Premis cinema