L'institut S'Agulla, de Blanes, ha tancat un curs en el qual ha potenciat el treball de la tecnologia amb el seu alumnat i ha donat protagonisme a la robòtica. En la programació de robots hi han treballat els estudiants de 4t curs d'ESO i del Batxillerat tecnològic, mentre que els joves de 2n i 3r d'ESO s'han iniciat en la programació amb Scratch.

Dintre del projecte del centre «Impuls a la robòtica», el professorat de Tecnologia i d'altres matèries ha participat en un curs de robòtica i programació de 3dBots amb Scratch 2.0. Aquest curs s'ha centrat en l'estudi dels sensors i en diferents activitats, que han inclòs des del robot explorador de línies, l'autònom o l'assoliment de reptes. El formador en aquest àmbit ha estat Antoni Moreno Rey, de Robolot, i hi ha tingut un col·laborador d'Innova Didàctic.

Dintre de l'àrea de Tecnologia, les noies i els nois que estudien a l'institut S'Agulla han après a treballar amb eines Google, processadors de textos, presentacions, pàgines web, simuladors, fulls de càlcul, programes de dibuix o bases de dades, entre d'altres.

A banda, l'alumnat d'Educació Secundària Obligatòria (ESO) a Tecnologia també ha realitzat altres projectes, entre els quals destaquen la construcció d'un Tangram a 1r curs, a més de la identificació i la utilització de les diferents eines del taller; la creació d'un joc Connecta, la confecció i el pintat d'una bossa de roba i la construcció d'un teler a 2n; la construcció d'estructures i proves de càrrega, a més d'un telègraf, a 3r; i la construcció d'una excavadora hidràulica pel que fa a l'últim any, 4t.