Una enquesta conclou que el festival Temporada Alta és una eina de dinamització turística i econòmica del territori i contribueix a associar Girona amb la cultura. Són les conclusions de l'enquesta que el festival va fer a 1.238 espectadors per tal de recollir la seva opinió, millorar la relació entre el públic i el festival i valorar l'impacte econòmic que té l'esdeveniment sobre el territori.

Entre les dades més rellevants, destaca que tots els visitants que viuen fora de Girona i Salt no només vénen a veure la funció sinó que complementen la visita amb altres activitats que repercuteixen en l'economia gironina, concretament en el turisme, l'hostaleria i el comerç.

Així doncs, les dades diuen que un 30% dels enquestats admet fer almenys un àpat en un restaurant, un 27% visita el barri vell, un 13% va de compres i un 10% de copes. L'enquesta també destaca que tres de cada deu espectadors s'allotgen en un hotel de la zona.

La fidelitat dels espectadors és un altre tema que queda recollit en l'enquesta: el 99% dels que han respost asseguren que repetiran i destaquen la qualitat en la programació.

El mateix percentatge diu que recomanarien l'esdeveniment a una altra persona. De fet, els espectadors de Temporada Alta es converteixen en ambaixadors de la marca que vincula Girona amb la cultura, ja que el 73% dels participants comparteixen aquesta associació.

Preus a millorar

Els enquestats també han posat deures als impulsors del festival. Temes com la falta d'entrades per alguns dels espectacles, els quals s'exhaureixen en pocs dies, o el preu d'algunes localitats, són alguns dels comentaris recollits en les enquestes.

El festival ha començat a treballar en el disseny de la propera edició, que serà la número 25, amb la voluntat de millorar en aquests temes i també per establir noves fórmules de relació amb l'espectador.

Aquesta enquesta, elaborada per Temporada Alta, es va fer per correu electrònic del 14 al 29 de gener entre els espectadors registrats a la base de dades del festival i que havien comprat alguna entrada per l'edició del 2015. En la passada edició, el festival va tenir prop de 79.000 espectadors.