La Fundació Gala-Salvador Dalí s'ha fixat com a objectiu prioritari incidir en el mercat xinès per donar a conèixer l'obra de l'artista empordanès. Segons defensen, és un mercat "fonamental" que ha de créixer turísticament en els propers anys. Per això, la fundació està fent entrevistes, conferències i també exposicions temporals al gegant asiàtic, com la de Dalí Media a Xangai, que ha rebut més de 160.000 visitants.

Per aconseguir que vinguin visitants a Figueres i Cadaqués, consideren que és imprescindible que hi hagi vols directes entre Barcelona i Àsia.

L'entitat va presentar ahir els números del 2015 i destaca que, malgrat la davallada del 9,5% dels visitants, l'any es tanca amb un superàvit de 2,9 MEUR.

La caiguda del turisme rus ha causat el descens de públic, tot i que la fundació creu que la situació es redreçarà aquest any.

Ser presents a la Xina, difondre l'obra de Dalí, atraure l'interès dels xinesos per viatjar fins a Figueres i Cadaqués. Aquest és un dels principals projectes que té entre mans la Fundació Gala-Salvador Dalí.

Els darrers mesos, membres de la fundació han viatjat fins al país asiàtic per fer conferències, concedir entrevistes i fer més visible la presència de la fundació.

"La Xina és un col·lectiu que creixerà, està començant a viatjar i té una classe mitjana creixent que vol consumir cultura, venir a Europa i veure museus", va declarar el gerent, Joan Manuel Sevillano.

Els Museus Dalí van rebre el passat 2015 uns 50.000 visitants asiàtics, dels quals 10.000 eren xinesos.

D'altra banda, una reunió del patronat va servir ahir per ratificar en el càrrec per a cinc anys més el president de la fundació, Ramon Boixadors, i el secretari general, Lluís Peñuelas.

14 MEUR d'ingressos

Els museus Dalí van rebre l'any passat 1.389.018 visitants, un 9,5% menys que l'any anterior. L'entitat ha tancat el 2015 amb unes despeses que superen els 11 MEUR i uns ingressos de més de 14 MEUR. Per això, el balanç econòmic és positiu i presenta un benefici de 2,9 MEUR.